A világ második legnagyobb autógyártójának talpra állításában nagy szerepet szánnak a Ford prémium márkáit tömörítő csoportnak (Premier Automotive Group – PAG). A tervek szerint a jelenleg az Aston Martin, Land Rover, Jaguar, Lincoln és Volvo márkákat tömörítő csoport 2005-ben a Ford Motor Company nyereségének harmadát adja majd. Ez az adat most 20 százalék, a cél tehát ambiciózusnak tűnik, különösképpen, ha figyelembe veszzük, hogy az öt márka közül nagyobb nyereséget pillanatnyilag csak a Volvo hoz tulajdonosa számára. A Jaguar és az Aston Martin szintén nyereséges, de csak kisebb mértékben, míg a Land Rover és a Lincoln negatív gazdálkodású. Ez utóbbi – ellentétben a korábbi tervekkel, miszerint a Lincoln nemzetközi márkává alakul – kiválik a Prémium Autócsoportból, és az óriáscég amerikai szervezetéhez csatlakozik. A döntést néhány hete, Wolfgang Reitzle, a PAG vezetőjének távozásával egy időben jelentették be.
Reitzle, a német származású autós szakember 1999-ben, a PAG létrehozásakor került a csoport élére, a BMW-nél eltöltött hosszú évek után. A latinos bajszáról is ismert vezető kiváló érzékkel építette a prémium márkák jövőjét. Egységesítette a csoport európai márkáinak egyes háttérfunkcióit, közös tető alá hozva többek között a Jaguar, Land Rover és Aston Martin logisztikai rendszerét. Az 53 éves Reitzle, aki tanácsadóként továbbra is segíti az amerikai céget, májustól a német Linde vezérigazgatójaként folytatja munkáját.
A Ford vezetői igyekeztek a közvéleményt megnyugtatni Reitzle távozását követően. Bill Ford nyilatkozata szerint a vezetőváltás nem jelent stratégiaváltást. A cél továbbra is az, hogy a Ford megtartsa piaci részesedését, a PAG pedig újabb pozíciókat szerezzen. Az immár csak európai elitmárkákat tömörítő csoport minden tagjától komoly növekedést várnak. Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy folytatódjon a márkák – jelenleg még – lassan haladó együttműködése a beszerzés és a fejlesztés területén, anélkül, hogy hosszabb távon a márkák és modelljeik átfedésbe kerüljenek egymással.
A PAG új vezetője Mark Fields, a Mazda eddigi elnöke, aki Millenium terv keretében a Ford 34 százalékos résztulajdonában álló Mazda átalakítását vezényelte az elmúlt években. A reformok eredményeként az ötödik legnagyobb japán autógyártó a márciussal véget ért üzleti évet rekord nagyságú nyereséggel zárta. A 65 millió dolláros eredmény elsősorban ugyan a gyengülő jennek köszönhető, de kétségtelen, hogy a sikerhez a költségtakarékosság is hozzájárult. A hiroshimai vállalkozás a Millenium terv a költségek racionalizálásán és a leépítéseken túl termékoffenzívát is meghirdetett. Az újdonságok sora a Mazda6-tal kezdődött, majd az RX8-cal, a Mazda3-mal és 2-vel, az MX-Sport Runabout koncepción alapuló Demió-utóddal folytatódik.
A Mazda tehát válságának végét ünnepli. Ebben a hangulatban lép Fields helyére Lewis Booth, aki a megkezdett munka folytatását és az adósságok további csökkentését ígéri.