Nissan Primera: vége az unalomnak
Nissan Primera: vége az unalomnak
Fotó megosztása:
A legolcsóbb Primera 4 900 000 forint, az eggyel drágább hat légzsákos, automata klímás 5 050 000
A legolcsóbb Primera 4 900 000 forint, az eggyel drágább hat légzsákos, automata klímás 5 050 000
Fotó megosztása:
A kombi is kapható már májustól
A kombi is kapható már májustól
Fotó megosztása:
Az ötajtós is látható volt már autókiállításon, hazai árusítására azonban még várni kell
Az ötajtós is látható volt már autókiállításon, hazai árusítására azonban még várni kell
Fotó megosztása:
Májusban kezdődik meg az új Nissan Primera forgalmazása Magyarországon. Az első Primera 1990-ben debütált, leváltója hat év múlva 1996-ban lépett színre, de az autó megbízható technikáját még ekkor is unalmas csomagolásban tálalták. Nem is kellett sokáig várni az újabb követőre, 1999-ben mutatták be a harmadik generációs Primerát, mely továbbra is a hagyományos formával, de kicsit izgalmasabb részletmegoldásokkal vette támadásba a konkurenciát. Már ekkor tájt lehetett azonban tudni, hogy változás fog beállni a középkategóriás Nissan életében. 2000 őszén, a Párizsi Autószalonon mutatták be az új Primera előfutárát, a Fusion koncepció autót. A tanulmány nagy feltűnést keltett csiszolt gyémántot formázó karosszériájával, és szinte vízszintesre helyezett középkonzoljával. Egy évet kellet várni, hogy a tanulmányból valóság legyen, de megérte. Az ékszert mintázó karosszéria és a furcsán kialakított középkonzol a Frankfurti Autószalonon kiállított széria autón sem módosult. Egy hónap múlva Budapesten is villámlátogatást tett az új Primera, hogy előkészítse fél év múlva esedékes piacra kerülését.
2002 májusától már Magyarországon is kapható a Primera négyajtós és kombi karosszériával. Bár az ötajtós is bemutatkozott már, ennek a bevezetése kicsit még késik. A Primera elsőként kínál a középkategóriában olyan újdonságokat, mint a tolatást segítő kamera vagy a távolságtartó tempomat (bár utóbbi a S-Mercedesben vagy a Fiat Stilóban is elérhető). Ezek a csemegék azonban csak a drágább modellekhez járnak, viszont az összes Primera sajátja az egyedi forma.
Benzinmotorból három, dízelből egy rendelhető a Primerához. Az 1,6-os és az 1,8-as benzines a korábbi motorok átdolgozott változata, 109 és 116 lóerős teljesítménnyel. A nagyobbik motorhoz automata váltó is kérhető. Új fejlesztés a 2,0 literes változó szelepvezérléses benzinmotor, mely 140 lóerőt tud. Ehhez hatfokozatú kézi, és fokozatnélküli automata (CVT) váltó is rendelhető. A Nissan X-Trail-ben 116 lóerőt produkáló 2,2-es turbódízel motort a Primerában változó geometriájú turbófeltöltővel 126 lóerősre erősítették.
Az 1,6-os Nissan Primera belépőmodellt (Visia P1) 4 900 000 forintért lehet megvásárolni. Az autóban a kényelmi extrák száma bőséges, széria az automatikus klímaberendezés és az elektromos ablakemelő is, de légzsákból csak kettő jár. 150 ezer forinttal drágább az 1,6 Visia P2, melyet már hat légzsákkal szerelnek, és ebben már a gyári riasztó és a ködfényszóró is az alapfelszereltség része. Az Primera 1,8 Visia 5 890 000, a 2,0 literes 6 140 000 forinttól vásárolható meg. A 2,2-es dízel alapára 6 890 000 forint.