A helyszínről csak annyit, hogy jóval nagyobb területű, mint a másik a Mogyoródi úton, ezáltal kicsit tempósabb pályát lehetett kijelölni. A szokásos korai tumultus és készülődés most is a futam velejárója volt, itt azonban még a pályatakarítás is hozzáadódott a reggeli programokhoz.
Az aszfalt ugyanis tele volt mindenféle fémdarabokkal, huzalokkal, amelyek ugyebár nem tartoznak a kedvenc terepakadályok közé. A takarítás részeként pár fémbilincs is az útszéli bozótban landolt. Mindezek után következett a gyalogos pályabejárás, majd a bemutató körök, és fél tíz körül már rajtolhatott is az első autó.
Most is a jobbikat értékelték a két mért kör közül. Sokaknak sikerült levinni két perc alá a köridőt, nagy meglepetésre a Trabantok is versenyképesek voltak az abszolút értékelésben. Túl sok Trabi azért nem volt, egy kétütemű és egy négyütemű papírcsoda indult. Előbbit egyik jó barátom vezette, az utóbbit eme sorok írója terelgette. Az előző futamon jóval több NDK-s gép képviseltette magát, reméljük legközelebb szorosabb mérkőzés lesz a Trabantok között.
Nézők viszont rengetegen érkeztek ezen a hétvégén, a szomszédos parkolóban csak úgy nyüzsögtek a szebbnél-szebb autók. A környező épületek, csarnokok tetejéről kitűnően lehetett volna látni a pályát, de hát ez az első verseny ezen a helyszínen, jobb a békesség, úgyhogy mindenki maradt a „földön”. Talán jobb is volt így, mert rettenetesen tűzött a nap, még az árnyékban állók is literszám nyakalták a folyadékot.
Ha már meleg, akkor a por sem hiányozhat. Persze az a mennyiség, ami a pályán volt, látványban igazán adott egy kis pluszt. A hátsókerekesek igencsak jól csúszkáltak a poros szakaszokon, és mivel a stopper ilyenkor már nem ellenfél, egy kis gumiégetés is belefért a produkciókba. A közönség természetesen nagyon hálás egy-egy mutatványért.
Öt óra után már megszületett a végeredmény az óvások figyelembevételével, a kis díjkiosztó ünnepség után még egy-két szolid levezetőkört tehetett az, akinek nem volt elég a versenykilométerekből.
Ugyanerre a helyszínre várnak minden érdeklődőt és versenyzőt június 2-án. Ekkor egy Lada vs. Skoda összecsapásra kerül sor, amelyen külön értékelésben „márkaidegenek” is részt vehetnek. Aki kíváncsi a küzdelemre, ne hagyja ki a vasárnapi futamot!