Tavaly az időjárás kegyetlenül elbánt a csapatokkal, mivel néhány körrel a rajt után a fenyegető felhőkből özönvíz árasztotta el a 14 kilométeres pálya egy szakaszát. Az időjárás-jelentések szerint idén sem kizárt az égi áldás. Ilyen körülmények közt igen fontos a megfelelő gumiválasztás. A versenyautók közt nincs nagy eltérés a márkák közt, a jelentősebb gyártókat a Michelin látja el gumival. Csak az jelenthet különbséget, ki milyen gumiabroncsot vállal be, ha idén is félig vizes, félig száraz pályán kell versenyezni.
A hagyományoknak megfelelően a Le Mans-i 24 órás megbízhatósági autóverseny szombaton délután 4 órakor startol. A versenyzők repülőrajttal vágnak neki az egynapos küzdelemnek, a versenyt vasárnap délután 4-kor intik le. Minden csapat autójában három-három versenyző vezet felváltva.
A versenyen induló közel 80 autót két nagy kategóriára bontják: a széria és a prototípusokra. Utóbbiba a kifejezetten a 24 órás megbízhatósági autóversenyre épített autók tartoznak. A prototípusokon belül is megkülönböztetik a zárt és nyitott karosszériás autókat, újabb két csoportba osztva őket. Az LMP900 (nyitott) és az LMPGT (zárt) kategóriába tartozó autók minimális súlya 900 kilogramm, és maximum hatliteres szívó-, vagy négyliteres turbómotor hajthatja őket.
Az előbbi kategória az abszolút nagyágyúk tábora, ahol az előzetes eredmények alapján várhatóan idén is az Audi fog dominálni. A német autógyártó négy csapattal lesz jelen idén a 24 órás viadalon (de különböző istállók színeiben). A tavaly indított LMPGT kategória mezőnye idén is szűkös, egyedül a Bentley nevezett autót ebben a csoportban, így célba érkezésük esetén garantált a kategória első helye.
Az LMP675-ös autók súlya nem lehet kevesebb 675 kilónál, motorjuk pedig 3,4 literes szívó vagy kétliteres turbós erőforrás lehet. Az LMP675-ös kategóriában nem lehet abszolút favoritot megnevezni. A végső győzelem megszerzésére több csapatnak is nagy esélye van, de ennél is többen nyilatkoznak optimistán. A tavalyi kudarc után, amikor az MG mindkét autója kiesett, idén szeretnék végre megszerezni az első helyet. Az MG-t leginkább valamely Reynard szoríthatja meg.
Az épített prototípusok mellett a túraautók mezőnyében is nagy a küzdelem. Az LMGTS osztály a legszínesebb. Ebben a csoportban indul egy Ferrari Maranello, több Chevrolet Corvette, Chrysler Viper és két Saleen is.
Az LMGT osztályban a hagyományos „nyerőautó”, a Porsche GT3-as mellett olyan egzotikus autók indulnak, mint a Spyker C8 és a Morgen Aero, de rajthoz áll három Ferrari Modena is.