Az új fejlesztésű, 1,8 literes turbómotor leváltja az MG ZT-ben eddig szolgálatot teljesítő 2,5 literes V6-ost, mely szintén 160 lóerő körül teljesítményt produkált. Annak ellenére, hogy a motor hengerűrtartalma kisebb elődjénél, a mindennapos használatban rugalmasságának köszönhetően az 1,8-as turbómotor jobban teljesít, és károsanyag-kibocsátása is kisebb.

A turbómotorral az 100-as sprintet 8,5 másodperc alatt teljesíti a kocsi. Ez 0,3 másodperccel jobb idő, mint a 2,5 literes V6-ossal. Az 1,8-as motor 215 Nm-es nyomatékkal rendelkezik már 2100-as fordulattól egészen 4500-ig. A régi turbós autókból ismert turbólyuk ennél az autónál a gyártó szerint „nem ismert jelenség”.

A hengerűrtartalom és a hengerszám csökkenés természetesen súlycsökkenéssel is jár. Az 1,8-as motor 50 kilóval könnyebb a 2,5-ösnél.

A motor igazi lelke az új turbófeltöltő, a Garret GT20-as, melyben egy T100-as nevű új fejlesztésű turbinalapát található. Az eddigi turbófeltöltőket nagy részben a dízelekhez tervezték, míg ez az új modell kimondottan a Rover K sorozatú benzinüzemű motorjához lett tervezve.

Európa legtöbb országában októbertől lesz kapható az új ZT 160-as, hazai forgalmazása egyelőre még kérdéses.