Toniq-R: az üdítő sportautó
Toniq-R: az üdítő sportautó
Fotó megosztása:
Igen puritán az autó utastere, a legszükségesebb műszerek és kezelőszervek mellett semmi extrát sem szerelnek az autóba
Igen puritán az autó utastere, a legszükségesebb műszerek és kezelőszervek mellett semmi extrát sem szerelnek az autóba
Fotó megosztása:
180 lóerős a motor, a Toniq-R súlya pedig 495 kiló. Jól hangzik!
180 lóerős a motor, a Toniq-R súlya pedig 495 kiló. Jól hangzik!
Fotó megosztása:
A Toniq-R minimális karosszériája egy fémváz köré lett építve, természetesen üvegszálas műanyagból. A kocsi mozgatásáról a Suzuki Hayabusa motorkerékpár 1,3 literes motorja gondoskodik, mely 180 lóerős. (A Hayabusa az utcai motorkerékpárok között jelenleg a leggyorsabb, végsebessége 300 km/óra felett van.) A motor erejét egy 6 sebességes váltó juttatja a hátsó kerekekhez. Az autó össztömege 495 kiló, ebből és a kellő nagyságú lóerő mennyiségből el lehet képzelni a gyorsulási és végsebességi adatokat.
Az autó belsejében csak a legszükségesebb dolgok találhatóak, két kagylóülés, fordulatszám- és sebességmérő műszer, valamint a kormány, váltó és na persze a pedálok. Az autó annyira puritán, hogy a szélvédőt is csak egy 10 cm vastag plexi helyettesíti.
A remek tervezésnek és kivitelezésnek köszönhetően akár már holnaptól sorozatgyártásban is készülhetne az autó. A Toniq-R a XXI. században az első olyan jármű, ami a Collin Chapman – a Lotus szülőatyja – által tervezett Super-7 alapjaira épült.
Az októberi Birminghami Autókiállításon kerül az autó a nagyközönség elé és csak a bemutató után fog eldőlni, hogy ki és mikor gyártja majd szériában.