3,1 millió az új Mégane alapára
Néhány hetes csúszást kövezően hazánkban is megkezdődik a Renault Mégane II forgalmazása. A Renault Hungária biztosan nem bánkódik ezen, mert most egy ötcsillagos biztonságú és a 2003-as Év Autójának megválasztott típust vezethet be a magyar piacra.

Kétféle karosszériával, hatféle motorral és hatféle felszereltséggel kapható az autó, ami jelzi a kínálat szélességét.

Berline illetve Coupé néven fut a két karosszériaváltozat. Formatervük apró részletekben érezhetően különbözik, a kocsiszekrény rafinált domborításai elszórakoztatják majd a kocsijukat saját kézzel mosó Mégane tulajdonosokat.

Mindkét karosszériaváltozat vonzó alapárral indul. Három ajtóval 3 115 000 forint a Mégane Authentique listaára 80 lóerős motorral. Ez a motor is 16 szelepes, a 95 lóerős benzinesen alapul, csökkentett teljesítménnyel. Az ötajtós 60 000 forinttal kerül többe, alapára tehát 3,2 millió forint alatt marad.

Igen gazdag az alapfelszereltség. A legolcsóbb Mégane-ban is széria a négy tárcsafék fékasszisztenssel és blokkolásgátlóval. A kivételes biztonságú autó nemrég öt csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten, passzív biztonsági felszereltsége kiváló. Alapáron jár a két első, a két oldalsó és oldalanként a függönylégzsák. A háromajtósban az övfeszítőt az ülésbe épített légzsák pótolja. A Coupéban ez a légzsák akadályozza meg, hogy az utas kicsússzon az öv alól. Minden ülésnél van hárompontos öv és fejtámla.

Kényelmi extrákkal sem áll rosszul az újdonság. 4 hangszórós rádiósmagnót, elöl motoros ablakemelőt, központi zárat és fedélzeti számítógépet tartalmaz a legolcsóbb Mégane alapfelszerelésként.

Authentique Plus kivitelben 275 000 forinttal többet kell fizetni a Mégane-ért. A motorválaszték megegyezik a belépőmodellével, tehát 80 és 95 lovas ezernégyes, 115 lóerős egy-hatos, illetve 82 és 120 lóerős dízelek közül lehet választani. Például egy ötajtós 1.5 dCi listaára ezzel a felszereltséggel 3 925 000 forint. A listaárban benne van a klímaberendezés, az elektromos tükörállítás, a Berline-ben a motoros ablak hátul. Néhány hi-tech felszereléssel is kiegészül az Authentique Plus kivitel, ilyen az automatikus lámpakapcsolás, az esőérzékelő ablaktörlő, vagy a beeső fényre elsötétedő tükör.

Dynamique névvel a sportos változatot jelöli a Renault. Az árlépcső az Authentique Plushoz képest 200 000 forint, egy 115 lóerős benzines Mégane ebben a kivitelben 3 830 000 forintért vihető haza, háromajtós karosszériával. Széria a 16 colos könnyűfém felni. Itt jelenik meg a kétliteres benzinmotor, amely 134 lóerős. Egy kétezres benzines öt ajtóval 4,3 millióba kerül.

Kicsit magasabbról indul a dízel csúcsmodell ára. A Lagunából átemelt 120 lóerős, 1,9 literes motor megkapta a nagyobb sorozat hatfokozatú kézi váltóját is. Ötajtós, meredekhátú karosszériával 4 525 000 forinttól kapható a Mégane II Authentique Plus1.9 dCi.

A csúcsmodell nem Initiale, hanem Privilège megjelöléssel fut. A Privilège a Dynamique Plus kivitellel együtt automata klímát és CD-lejátszót kínál, a minden Mégane-hoz járó kártya ezekben a modellekben automatikusan nyitja és zárja az ajtókat.

16 hónapon belül a Mégane kínálat teljessé válik. A Renault alsó középkategóriás modellcsaládja hét tagot számlál majd. 2003-ban jön a kombi és a limuzin, illetve az ötszemélyes Scénic II. Ugyanebben az évben mutatkozik be a nyitható keménytetős Mégane Cabriolet, amely hatalmas üvegtetővel kényezteti majd utasait. 2004-ben a nyújtott, maximum hétüléses Scénic jelenik meg, amivel a francia márka kínálja majd a legszélesebb választékot az alsó középkategóriában.