Renault Hungária - Sikeres tavalyi év
Közel 12 százalékkal, de a teljes piacnál kevésbé gyorsan bővültek a Renault Hungária eladásai. A Renault megmaradt a Suzikin és az Opelen kívül egyetlen autómárkának, amely 10 százalék fölötti piaci részesedést ért el.

A típusok közül a lépcsőshátú Thalia volt a legnépszerűbb. Eladásai nagyjából 20 százalékkal visszaestek, de 5120 autóval mégis a legnagyobb számban értékesített Renault lett.

A Mégane I a modellváltás ellenére kitűnően tartotta magát, 4700 kelt el a típusból. A Mégane II értékesítések 2003-ban indulhatnak be, de tavaly is gazdára talált belőle 86 autó. A Scénic a Citroën Xsara Picasso mögött a második az egyterűk között, 1334 értékesített autóval.

Tavaly kicsit többen döntöttek a Twingo vagy a Clio mellett, mint 2001-ben. Az elmúlt évben 1642 Twingo és 2594 Clio talált gazdára. Előbbi 5, utóbbi 7,6 százalékos pluszt jelent.

Jó eredménnyel zárta 2002-t a középkategóriás Laguna. A ferdehátú limuzinból 765, a Grandtournak nevezett kombiból 344 eladásáról számolt be az importőr.

Kvalitásaihoz képest hűvösen fogadta a magyar piac a formabontó Vel Satist. A felső középkategóriás típusból 54-re találtak vevőt a márkakereskedők. A kupé-egyterű Avantime-ból mindössze ötöt sikerült eladni Magyarországon.

A Renault értékesítések 11,76 százalékkal bővültek 2002-höz képest a személyautókat és a haszonjárműveket is számítva. Tavaly ezzel 20 144-re nőtt a Magyarországon eladott Renault-k száma. A Renault Hungária célja, hogy az importőr a bizonytalanul tervezhető 2003-as személyautó piacon megőrizze harmadik helyét a márkák rangsorában, a Suzuki és az Opel mögött.

A bővülés háttere részben a világháló. A www.renault.hu látogatottsága az elmúlt évben 40 százalékkal bővült 2001-gyel összehasonlítva. A kereskedőhálózat fejlesztésébe 4,5 milliárd forintot forgatott az importőr, a Renault Crédit pedig tavaly május óta 1600 autó finanszírozásában működött közre.

Idén számos újdonság bevezetéséről adott hírt Serge Yoccoz, a vezérképviselet ügyvezetője. Áprilisban jön a modellfrissítés utáni Kangoo, októberben a Mégane II egészül ki több karosszériaváltozattal. Ősz elején érkezik meg a kombi (Break), a limuzin (Classic) és az ötszemélyes egyterű (Scénic). Novemberben a kishaszonjárművek közül a Master újul meg.

Serge Yoccoz hozzátette, hogy a cég idén 10,7 százalékos piaci részesedést szeretne elérni, megismételve a 20 000 fölötti eladási számot.