A 2002 januárjában még tanulmányautóként bemutatott Ford GT, a legendás GT40-eshez méltó paraméterekkel és megjelenéssel rendelkezik. Az 5,4 literes V8-as motor turbós és több mint 500 lóerős. A váltó manuális és hatfokozatú.
Idén egyelőre három autó fog elkészülni, mely a Ford reklámcéljait szolgálja majd. A szériagyártás 2004 tavaszán kezdődik meg. Az európai piacra szánt modellek azonban csak 2004 negyedik negyedévében hagyhatják el a gyártószalagot. Összesen 4500 autó gyártását tervezi a Ford, amivel a típus exkluzivitását kívánják megteremteni.
A közönséges halandók számára elérhetetlen autók mellett az unalmas hétköznapokon praktikusan teljesítő autókat is bemutatott a Ford Genfben.
A Ford Fusion Plus az alap-Fusion erényeit fejleszti tovább, tágas utas- és csomagterét egy szórakoztatóközponttá alakított hátsó utastérrel egészíti ki. Állítólag a fejlesztés úgy zajlott, hogy a Ford dolgozók beültették gyermekeiket a Fusion hátsó ülésére, és mindennel ellátták őket, amire csak szükségük volt. Így rugalmasabban variálható hátsó üléseket telepítettek az autóba, a két szélső ülés közé egy univerzális tárolódobozt szereltek, a plafonra egy hétcolos LCD kijelzőt építettek, melyen filmeket lehet nézni, a hifi-rendszer pedig a hagyományos audio-CD-k mellett MP3 file-ok lejátszására is alkalmas.
A Fusion Plus motorválasztéka megegyezik a Fusion-éval, ám a manuális sebességváltó mellett rendelhető egy Durashift EST elnevezésű félautomatikus szerkezet is. Ez a váltó csak az 1,4-es benzin és az 1,4-es dízelmotorhoz választható.
Már az új Ford Focus padlólemezére épül a Ford alsó középkategóriás egyterűje, a C-Max. A Párizsi Autószalonon még tanulmányautóként felvonuló egyterű most már szériakészen jelent meg. A Ford szerint a kompakt egyterűt vásárlók zömében legfeljebb csak öten használják autójukat, így a hétszemélyes kivitel nem hozott volna sokkal több vevőt. Ráadásul a hosszabb kivitelhez nagyobb tengelytávolság és aránytalan forma kellett volna, amivel a jobb vezethetőséget kellett volna feladni a Fordnak. Ugyanis a Ford a C-Max sokféleképpen variálható utastere mellett az autó nagyszerű vezethetőségére a legbüszkébb, ami szerintük a Focus szintjén mozog.
A Focus C-Max még 2003-ban meg fog jelenni a magyar piacon is. A PSA-val közösen fejlesztett 1,6 literes 110 és 2,0 literes 136 lóerős dízelmotorok mellett egy szintén új fejlesztésű, 120 lóerős 1,8-as benzinmotorral is megvásárolható lesz az autó.