Május 31-én és június elsején rendezi a J-Group Fotoprint Hungary a szezon első gyorsasági versenyét, Pécsett. A 41. pécsi hegyi versenyt idén az Auto World kupáért írták ki.

Szombat korán reggel kezdődnek a versenyek, de már pénteken érdemes megérkezni a baranyai megyeszékhelyre, illetve a pécsieknek ellátogatni a Pécs Plaza parkolójába. Délután öt órától a ralikból ismert prológ lesz, amely a ralifutamokhoz hasonló közönségszórakoztató örömautózásnak ígérkezik. A Prológon minden Cliós és Astrás versenyző indul, de a versenyzők közül várhatóan csak azok hagyják ki ezt a programot, akiknek még dolgozniuk kell a gépen.

A prológot követően komolyra fordulnak a dolgok. A legnagyobb kíváncsiság az új versenyágat övezi. A Zengő Motorsport szervezésében létrejött Clio Kupa a második márkabajnokság Magyarországon. A Cliós csapat tagjai legnagyobb részben az Astra Kupában versenyeztek már. A Clio Kupában rajthoz állók között talán Besenyei Péter műrepülő világbajnokunk neve a legismertebb. Több egykori Astrás bajnok (Porth Gábor, Gál Szabolcs, Krecz Zsolt) is erősíti az óriási erőfeszítések árán, több százmillió forintból létrehozott új márkaverseny mezőnyét.

Folytatódik az Astra Kupa, amely a Renault-k versenyének elindításával egyfajta belépő kategória lehet a gyorsasági autósportba. A Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa résztvevői idén Bridgestone Potenza gumikat koptatnak.

A gyorsasági autósport két nagysága is új autóval indul idén a bajnoki címért. Zengő Zoltán az adRenaline racing team színeiben egy Seat Leon Supercopával megy, amely a teljes magyar autósport mezőny legfrissebb konstrukciójú versenyautója. A Leon Supercopa 2002-es gyári fejlesztés. Ezt akkor lehet súlyának megfelelően értékelni, ha tudjuk, hogy 2002-es autója a raliban is egyedül Benik Balázséknak volt, amíg a Miskolc Ralin balesetet nem szenvedtek vele. Az autó tehát a kezdeti bizonytalanság ellenére megérkezett, már fel is matricázták és biztosan nagy feltűnést kelt majd. Zengő Zoltánnak alig volt módja tesztelni az autót, így ők Pécsett nem elsősorban a győzelemért hajtanak. Az adRenaline csapat hivatalos gumiszállítója a Pirelli, amely cég a 180 lovas Cliók abroncsait is biztosítja.

Bemutatkozó verseny lesz a mostani Turán Frigyes új autójának is. Frici egy Mitsubishi Lancerrel indul harcba a győzelemért. Autójának alapját a legkomolyabb Lancer változat, a mostaniaknál könnyebb, kisebb, agresszívebb és szerintünk látványosabb EVO VI adja. A pályaversenyzésre kifejlesztett autó jó 500 lóerős. Ezzel erősebb Frici korábbi autójánál, amely 370 lóerőt tudott. Az összkerekes géppel a cél a győzelem. Nem kizárt, hogy Frici beállítja, vagy meg is dönti saját korábbi pályacsúcsát, ha minden a tervek szerint alakul és jól működik az autó.

A raliból visszatérő Turán mellett a zöld Trabantjával híressé lett Kőváry Barna is ott lesz a pécsi versenyen. Ő egy Ford Puma Kit Car-ral indul, amely eredetileg raliautó volt. Autója azonban pályafutóművet kapott. Kőváry Barna szeretné bebizonyítani, hogy nem csak bohócként és showmanként nagy, hanem képes komolyan is versenyezni. Ennek érdekében nagyon sokat készült a futamra.

Mint minden évben, idén is láthatunk majd szilaj Ladákat lapjával menni, lesznek Forma autók, indul Renault Mégane, Citroën Saxo, látványosságban biztosan nem lesz hiány.

A mecseki pálya a Gyorsasági OB egyik legjobb helyszíne. Az utat egyik oldalról sziklafal határolja, a másik oldalon korlát húzódik. A nézők a masszív védőkorlát mögött biztonságban, de egészen közelről láthatják-hallhatják a versenyautókat, ami egészen más élményt ad, mint a tévében látható közvetítés.

Egy jó kanyarban megállva olyan megcsúszásokat láthat az ember, amit a televíziók nem tudnak eredeti izgalmukban visszaadni. A máskor országútként szolgáló aszfaltcsíkból 3418 métert tesz ki a pécsi hegyi pálya. A 6 százalékos emelkedésű pályán a felfutás végére 204 méterrel magasabbra érkeznek a versenyzők, mint a bőséges gumifüsttel járó elinduláskor. A pályát a Pécsről Abaliget/Orfű felé vezető szakaszon alakítják ki.