Öt év alatt 540 000 autó kelt el a 156-osból. A szépsége és sportossága miatt kedvelt autón a tavalyi apró változtatások után idén alaposabb modellfrissítést hajtott végre a gyár.

Szemből elsőre is könnyen azonosítható a frissebb évjárat. Az orr-rész a Brera tanulmányra emlékeztet. Jóval erőteljesebbnek tűnik az orr. Új a lökhárító, a hűtőmaszk és a két első lámpa. A frontrész mellett a motorháztető is megváltozott.

A motorválasztékban továbbra is megtalálható lesz a 120 lovas ezerhatos benzines, az 1,8 literes, 140 lóerővel, a 165 lovas 2.0 JTS. Megmarad a két hathengeres, a 190 lóerős 2,5 literes továbbá a három-kettes GTA.

A dízelek között továbbra i része lesz a kínálatnak a 115 lóerős, 275 Nm-es nyomatékú 1.9 JTD és a hasonló hengerűrtartalmú, 140 lovas JTD Multijet. Újdonság a 2,4 literes, öthengeres motor húsz szelepes kivitele, amely 175 lóerős az eddigi 150-nel szemben.

Nyomatéka is irgalmatlanul nagy, 385 Nm 2000-es fordulaton. Ezzel a turbódízellel 8,3 másodperc alatt gyorsul nulláról százra az autó, míg végsebessége eléri a 225 km/órát. A gyári fogyasztás városban 8,8, országúton 5,3, a vegyes fogyasztás pedig 6,6 liter az európai norma szerint.

Magyarországon idén július végén kezdi forgalmazni a modellfrissítés utáni Alfa 156-ot és a 156 Sportwagont a vezérképviselet.