1 990 000 forintba kerül majd az alapmodell. Ezzel a Punto ára is a bűvös kétmilliós határ alá süllyedt, mint a Daewoo Kalosé, a Skoda Fabia ECO-é, a nemrég debütált Peugeot 206 Open-é, vagy az egyliteres Corsa és Agila Viváé, hogy csak néhány példát említsünk.

Kétmillió alatt a háromajtós Actual alapmodell lesz kapható, amelynek különlegessége, hogy a fapados változatok közül egyedüliként, két első légzsák jár hozzá, nem csak vezető oldali. Az Actualban nincs szervokormány, ami főleg városban és hölgyeknek fontos, tehát egy kisautónál alig nélkülözhető. Ez a felszerelés 75 000 forintba kerül. Az Actual is kiegészíthető számos extrával, például légkondicionálóval de ezt a kivitelt nem ezért keresik majd. Az ötajtós változat 70 000 forinttal többe kerül.

Kipróbáltuk a Puntóban a hengerenként kétszelepes, 60 lóerős motort, amely várhatóan az eladások dandárját adja. A kiegyensúlyozott nyomaték-leadású és kulturált járású motorral csendesen futott az autó. A gyorsulás megfelelő volt, és az 5,7 literes gyári átlagfogyasztás is nagyon biztató.

Active, Sound, Dynamic, Emotion és Sporting kivitel kapható még a Puntóból. A 130 lóerős 1,8 literes benzines és a 100 lóerős Multijet turbódízel HGT később jelenik meg. A 3 190 000 forinttól kapható Sportingot az ezernégyes benzines hajtja. ABS, manuális klímaberendezés, CD-s rádió, menetstabilizáló elektronika és 15 colos alufelni teljesíti ki a felszereltséget.

Az Active már az új Multijet turbódízellel is kapható, háromajtós karosszériával 2 850 000 forinttól. Az Active 14 colos kerekekkel, megnövelhető rásegítéssel dolgozó szervokormánnyal, motoros első ablakokkal és központi zárral nyújt többet az Actualnál. Az Active-hoz színrefújt lökhárító jár. 60 lovas motorral 2 280 000 forint a háromajtós ára, négyszelepes, 80 lóerős ezerkettes motorral 2 440 000 forintba kerül.

Csak három ajtóval és a 60 lóerős benzinessel kapható a Punto Sound. 2 590 000 forintos árában a könnyűfém kerék, a 185/55 R15-ös gumiabroncs, a mélynyomóval felszerelt, MP3 fájlokat és kazettákat is lejátszó autóhifi jelent többletet az Active-hoz képest.

Dynamic szereléssel a 60 lóerős benzines mellett a 70 lovas dízel, a 85 lovas JTD turbódízel és a 95 lóerős ezernégyes társítható. Utóbbi ára 2 680 000 forint három ajtóval. A felszereltségben az Active-nál felsorolt extrákon felül fontos tétel a blokkolásgátló, a kazettás rádió és a motoros, fűthető tükör.

Kétféle 16 szelepes benzinessel választható az Emotion szint. A 80 lóerős ára 2 920 000-től, a 95 lovasé 3 140 000 forinttól indul. 350 000 forintért az ezerketteshez rendelhető a Speedgear fokozatmentes automata váltó, amely hat, kézzel kapcsolható áttételt is kínál. Lényeges elem a kisautók között újdonságot jelentő, kétzónás légkondicionáló Alapáron jár a ködlámpa, a CD-lejátszós autórádió és a 14 colos könnyűfém kerék.

Nagy kár, hogy még az Emotion felszereltségébe sem fért bele az oldallégzsák. Oldallégzsák minden modellhez rendelhető 69 000 forintért. A Punto kategóriájában nagyon ritka, de már 2001 óta rendelhető függönylégzsák 119 000 forintba kerül, felszereltségtől függetlenül. Manuális légkondicionáló 225 000, ABS 119 000 forintért választható.

Kern Nándor, a Fiat Magyarország Kft kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy havonta öt-hatszáz autó eladását tervezik. Mivel az új Punto értékesítése csak június 27-én kezdődik, egy ideig a klímaakcióval kifuttatott előddel együtt fogy az autó. A forint erős értékvesztése miatt nem pontosan tudható, hogy a Fiat meddig tartja a jelenlegi listaárakat. Kamikar German ügyvezető igazgató azt mondta, hogy a konkurensekhez hasonlóan, ők sem akarnak elsőként árat emelni, mivel az első fecske piacot veszít. Hangsúlyozta azonban, hogy a mostaniak nem néhány hétre szóló bevezető árak.