Mercedes-klónok Kínából
A China Geely Group leányvállalata, a Shanghai Geely Metop fő tevékenysége a műanyag elemek készítése, ám ehhez kapcsolódóan kisszériás autó- és motorkerékpár-gyártást is folytatnak. Autós modellpalettájuk felsorolhatatlan. Kínálatukban olyan megjegyezhetetlen típusok szerepelnek, mint a JL/HQ6360E és a JL1010 vagy például az MR6410.

Ezek különböző formájú és méretű autók, néhány részletükben azonban közösséget mutatnak. Mindegyikük motorterébe Toyota erőforrás kerül és mindegyik autó orr-része közel egyforma. A legmegdöbbentőbb azonban az, hogy a közös orrkialakítás nem csak házon belül mutat egyezést, hanem a Mercedes egyes típusaihoz mérve is.

Jelenleg a HQ6360, az MR6370 és az MR7130 a lekedveltebb típus a gyártó kínálatában, melyek csak szemből emlékeztetnek a Mercedes típusaira, ám a gyártó három koncepcióautóval állt elő a közelmúltban. A Haoqing300 és a Merrie300 kiköpött mása az előző illetve az új C-osztálynak.

Ám a formatervi hasonlóságon túl jelentősnek mondható különbségek is felfedezhetők. A W202-es Mercedesre hasonlító HQ300-as mindössze 3,88 méter hosszú és 1180 kiló, így az autóba szerelt 100 lóerős Toyota benzinmotor sem nevezhető éppen gyengének. Ez azért is fontos, mivel a kínai cég filozófiája, hogy autóik olcsók és nagy teljesítményűek legyenek.

Hasonló paraméterekkel bír a nagyobb méretű MR300-as tanulmányautó is, amely még mindig közel 40 centivel rövidebb a példaképnek tekintett új, W203-as C-osztálynál. A motor szintén 100 lóerős és a Toyota szállítja, az autó súlya pedig 1315 kilogramm. A maximális sebesség, csakúgy, mint a HQ300-asnál 145 km/óra. A fogyasztásról egyelőre pontos értéket nem közölt a gyár, annyit mondtak, hogy 5 liter/100km, vagy annál is kevesebb.

Kilóg a sorból a Geely Metop harmadik tanulmányautója, a Beauty Leopard („szép párduc”). Noha a műszaki paraméterek teljesen azonosak a többi típuséval, vagyis a Toyota motor és az ötfokozatú váltó megegyezik, a beszédes név és a formaterv más irányvonalat mutat. Most sem saját ötlet alapján rajzolták meg az autó formáját, hanem a Hyundai Coupé-t vették alapul a tervezők. A hátsó lámpa viszont a Toyota Suprától származik, és az egész autó báját is vegyítették a Mitsubishi Eclipse-ével.

Nem csak a Geely Metop nyúl azonban ismert gyökerekhez új autó tervezésekor. Szintén Shanghai-ban működik a JMstar, mely a kínai Citroënek alapjait használja autóihoz. A Citroën ZX helyi megfelelője, a Fukang annyira népszerű olcsósága és egyszerűsége miatt, hogy a JMstar is felvette kínálatába. Gyártják az egyszerű ferdehátú modellt is Meilu 7131 néven, de készül nagyobb csomagtartójú változat is (Meilu 7132), amely hátsó traktusa erőteljesen emlékeztet a mostani Mercedes C-osztály hátuljához. A két Meilu igazi öszvér jármű, mivel a Citroën Fukang alaphoz Honda Civic fényszóró és Toyota motor jár.