adRenaline Racing Team: az első pályaverseny
A Hungaroring a Forma-1-ben egy lassú és előzésre sokáig alkalmatlan pályának számított. A Gyorsasági OB résztvevői viszont, ezen belül is a 2000 köbcenti feletti H/F csoportos autók pilótái, mindig látványosan küzdöttek egymással. A július végi futamon Zengő Zoltán és Kavecz István külön mérkőzést vívott az átépített Hungaroringen.

Kettejük párharca két autóépítési koncepció összeütközése is volt. Bongo E36-os BMW-je szívómotoros és hátsókerék-hajtású, az adRenaline Racing Team autója fronthajtásos és turbós. Mindkét pilóta brilliánsan vezet, ebben nincs eltérés.

Főleg vasárnap volt élményszerű a küzdelem. Bongo autója nagyjából 100 lóerővel erősebb, ezért kanyarból kigyorsítva előnyre tett szert, amit Zengő rövidebb féktávokkal tudott ellensúlyozni. Bongo mögött autózva Zengő Zoltán nem hagyta, hogy Kavecz a pályára figyeljen, állandóan a tükröt kellett néznie, hogy melyik kanyarban hol fékezi ki a sárga-piros-fekete Leon Supercopa.

Vasárnap a nyolcadik körben az állandó nyomás alatt vezető Bongo hibázott, amit a Seat Leon Supercopa pilótája ki is használt. Zengő ettől kezdve nem engedte át a pozíciót. Sikerében ugyanannak volt nagy szerepe, ami a Leon Cupra R-t is kiemeli, ez pedig a különböző alkotóelemek összhangja.

Zengő autójánál 300-350 lóerővel erőseb autók is vannak a mezőnyben, a széria Leon Cupra R-nél is erősebb kicsit az Alfa 147 GTA, vagy a Golf R32. A gyorsaságban, főleg a versenypályán, nem csak a teljesítmény számít. Zengő is azért lehet ennyire gyors, mert a futómű döbbenetes kanyarsebességeket tesz lehetővé, a fék hatásfoka pedig eszement. Érdemes valamelyik hátralévő versenyen megnézni az első féknyergeket és a tárcsákat a Leon Supercopán: hihetetlen méretűek.

Míg a hegyi versenyeken a csapat csak saját megérzéseire számíthatott az autó beállításaiban, az első pályaversenyhez már konkrét beállítási tanácsokat tudott adni a Seat Sport. Gyors és lassú részekre jónak bizonyult futóműbeállításokat is átadtak az adRenaline Racing Teamnek, ami könnyebbé tette a versenyautó felkészítését.

Zengő Zoltán a parádsasvári futamon indult először az új és saját autóval, amelybe időközben 500 kilométert tettek bele. Ennek legnagyobb részét a hungaroringi tesztelésen, ahol a csapat maximálisan kihasználta a lehetséges időkeretet.

„Körönként nagyjából 2-2,5 másodperc van még az autóban.” – mondta a verseny után Zengő Zoltán. Ezeket a másodperceket az autó jobb kiismerése után részben a futóműbeállításokkal lehet megtalálni. Zoli úgy értékelte, hogy neki is el kell hinnie, hogy ez az autó sokkal többet tud annál, amit jelenleg felelősen vállalni mer vele. A Ringen Zengő Zoltán hetedik helyezést szerzett az öt és a 10 körös futamokban is, többek között a Turán Frici BMW-jével induló Herter Gusztávot maga mögé utasítva.