Szeptember 9-én és 10-én a sajtónapokkal veszi kezdetét a 60. Frankfurti Autószalon. A nagyközönség számára 11-én nyitnak a kapuk, és egészen 21-éig látogathatják majd a kiállítást. Frankfurtban csak kétévente rendeznek autószalont, így idén is itt láthatjuk majd a legtöbb világpremiert. Ezek közül már jó néhány előre ismert, és többet is biztosra lehet venni. Mi most a megnyitó előtt egy nappal ezeket mutatjuk be.
Átdolgozott külsővel és finoman módosított utastérrel állítják ki az Alfa Romeo 166-ost a Frankfurti Autószalonon. Az 1998-ban bemutatott nagy Alfa most a 156-oshoz illetve a GT Coupéhoz hasonló front részt kap, és motorkínálata is átalakul. Újdonság a 240 lóerős 3,2-es benzin, és a 2,4-es, 175 lóerős dízelmotor. A genfi kiállításon már láthattuk, most a forgalmazás kezdete előtt nem sokkal megnézhetjük még egyszer a 156-os kupéváltozatát, a GT Coupét.
Már az úgynevezett „VH” padlólemezre épül az Aston Martin új autója, a DB9-es. A sportkocsit a cég dán designer-e, Henrik Fisker tervezte, ám talán a forma területén a legkisebb a különbség a többi Aston Martinhoz képest. A motor 440 lóerős és hatliteres, az autó maga pedig minden irányban nagyobb, mint előde, a DB7-es. A könnyen alakítható, alumíniumból készülő VH padlólemez szolgál majd a jövőben a többi Aston Martin alapjaként is.
Új autót nem, bővülő motorválasztékot viszont annál nagyobb mértékben fog bemutatni az Audi. Talán mind közül a legérdekesebb az A4 Cabriolet, mely megkapja a limuzin S4-es 4,2 literes motorját. Szintén új motorokat kap az A8-as, az A3-as és talán az utolsó napjait számláló A2-es is.
Kevés modellel rendelkezik a Bentley, így újdonságokat sem tud sűrűn prezentálni. A márka színpadán a Continental GT-é lesz a főszerep. A BMW mostanában viszont ontja az újdonságokat. Két világújdonság és egy európai premier jut a szalonra. Az X3-ast és a 6-os kupét most láthatjuk majd először, míg az új 5-ös Frankfurtban tartja európai premierjét. Érdekesség, hogy az autó már hazánkban is kapható.
Az amerikai márkák alig váltanak ki érdeklődést az európai autószalonok látogatóiból, ennek ellenére a Cadillac és a Chrysler is szállít újdonságot a kiállításra. Előbbi egy új sport-terepjárót, az SRX-et állítja porondra, utóbbi a 300M utód 300C kombiváltozatával kelt feltűnést.
Hamarosan Magyarországon is megkezdődik az új Citroën mini, a C2-es értékesítése, de azért a franciák standján is láthatjuk majd az autót. A Citroën távolabbi jövőjét igyekszik viszont megtestesíteni a C-Airlounge tanulmányautó, mely az XM-utód előfutára lehet.
Ötajtós karosszériával, alaposan átszabott külsővel kerül bemutatásra a Daewoo Laceti. Ez az autó tulajdonképpen a Nubira kompakt variánsa, ám mégis eltérő vásárlókért küzd majd a két autó.
Nem lesz új autója a Ferrarinak, viszont az anyacég, a Fiat-autókonszern igazán kitesz magáért. A napokon belül megjelenő, a vezess.hu által már bemutatott Pandáé most a főszerep, de megjelenik az Idea is a színen, melyre szintén alig kell már várni. A megújult barchettát is láthatjuk a show-n. Úgy tudjuk, az ötajtós Fiat Stilo hamarosan alapos retus elé néz, de ennek ideje még nem jött el.
Mivel új autóra most nem futotta a Fordnak, egy tanulmánnyal kell beérnünk a Frankfurti Szalonon. A Visos hordozza magával mindazt, amit a Fordokon lehet majd látni a jövőben. Szintén kevéske frissességet csempész a Honda az éterbe, mivel csak az enyhén átfésült Civic és a márka 140 lóerős dízelmotorja lesz új. A Hyundai a Fordhoz hasonlóan hoz tanulmányautót, ez pedig a rejtélyes nevű CCS. Elképzelhető, hogy a Hyundai Coupé nyitott tetős verzióját is láthatjuk.
Elkészült az első Jaguar kombi. Az X-Type Wagon a szalonon lesz először látható. Motorkínálata a limuzinéval egyezik. A Kia kisautót állít ki, melynek neve SA. A tervek szerint ez lesz a márka új húzómodellje.
Az Audi-márkacsoporthoz tartozó Lamborghininek most nem futja újdonságra, viszont a Lancia újautó hiányban is tud szenzációt prezentálni. Az olaszok feltámasztották a Fulviát, és tanulmányautó formájában meg is jelenítik.
Kicsit más lett a Land Rover Freelander orra, feneke és utastere. Ez épp elég ok arra, hogy újra meg lehessen ünnepelni az autót. Szintén van változás a Lexus háza táján, ahol a hibrid RX 300 és az új LS 430 az európai szalon sztárjai.
A Mercedes S-osztály és a 7-es BMW méretbeli konkurense az új Maserati Quattroporte. Méreteiben az olasz limuzin már le is nyomta a két németet, és motorja miatt sincs miért szégyenkeznie, hiszen 400 lóerős, 4,2-es V8-as motor dübörög a motortérben.
A Mazda3-ast immár szériagyártás előtti pillanataiban láthatjuk, viszont a Kusabi teljes mértékben tanulmányautó marad. Ez az érdekes formájú sportkocsi 1,6-os dízelmotorral kívánja ellenfeleit lealázni.
Végre elkészült a várva-várt Mercedes SLR, így az autót meg is lehet nézni Frankfurtban. A Forma-1-es kocsik stílusában épített szupersportautó korlátozott példányszámban kapható, és csakis a Maybach kereskedésekben. Úgy tudni, újabb kupéval bővül a Mercedes palettája, mely az E-osztályra épül és üvegteteje van.
Már hazánkban is hirdetik az új Mitsubishi Lancert, most majd megnézhetjük, milyen is az autó. Láthatjuk még a japánoktól az „i” fantázianevű kisautót, és a Grandis nevű egyterűt.
A Nissan egy terepjáró koncepciót, az Opel az új Astrát hozza el Frankfurtba. Az Astra harmadik generációja örökös konkurense a Volkswagen Golfnak, ám többek szerint ez a változat most képes lehet letaszítani a túlzott hagyományápolásba belefeledkezett Golfot. Nem kizárt, hogy az Opel Omega utódának szánt kocsi koncepciójával is találkozhatunk.
A 407 Elixir nevével már biztosan vetíti elő, milyen is lesz a Peugeot 406-os utóda. Az autó azonban csak üvegetetővel és kupéként csodálható meg, így a lemezek alatt lehet csak rátalálni az új 406-osra.
A Porsche a világ leggyorsabb szériagyártású kabrióját készített le azzal, hogy a 911 Turbo tetejét lemetszette. Az autó 420 lóerős, és 4,3 másodperc alatt gyorsul százra.
Hétszemélyes Grand Scénic, 225 lóerős Mégane Sport és különleges képességekkel rendelkező Be Bop tanulmányautó. Ezek a Renault stand legérdekesebb pillanatai.
Néhány éve ígéretet tett a Saab arra, hogy minden évben egy-egy új autót fog bemutatni. Ez az új autó most a Saab 9-3 Sport-Hatch lesz, mely a 9-3 limuzin sportos kombija. Az autó hasmagasságát kissé megemelték, a Volvo XC70-hez vagy az Audi allroad quattro-hoz hasonlóan.
A Seat sportos márka akar lenni, így egyterűje sem lóghat ki ebből a sorból. Walter ‘de Silva tervezte a Seat Altea formáját, mely egy kompakt egyterű és a Volkswagen Touran-nal vérrokon. A mester kezének köszönhetően a külső viszont teljesen egyedi, és nagy növése ellenére valóban sportos képet mutat az autó.
Az biztos, hogy egy új tanulmányautója lesz a Skodának tágas belsővel, Roomster néven, de az is elképzelhető, hogy egy új Octavia is feltűnik a színen. Már bemutatták a smart forfourt, de az autó értékesítése csak 2004 első felében kezdődik. Most már a nagyközönség is látni fogja, mit tud a normális méretű smart.
Lesz új Subaru Justy, mely előde jó szokását megtartva Suzuki alapra épül – ami most az Ignis -, és hazánkban is gyártani fogják. Természetesen, az összkerék-hajtás is alaptartozék. A Justy mellett a Legacy is új. A Suzuki egy tanulmányautót mutat be.
Más lett a Toyota Rav4-es és az Avensis Verso, ezért ezeket érdemes megnézni, és új a Toyota Prius is, amit szintén most láthatunk majd először Európában.
Ha egy típus olyan sikeres, mint a Volkswagen Golf, akkor bizony a gyár nehéz helyzetbe kerül az autó utódlásakor. Épp ezért a Volkswagen sem mert radikális beavatkozásokat végrehajtani az ötös Golfon, így az autót egy pillanat alatt Golfként lehet beazonosítani.
Ennél jóval nagyobb a változás az új Volvo S40-esen, mely most először lesz látható. Az autó nagyjából az S60-as kicsinyített másának tűnik, ám utasterét tökéletesen újraformálták. Soha egyetlen szériagyártású Volvót sem lehetett még látni ilyen stílusú műszerfallal. Az S40-es párja, az új nevén V50-es csak valamivel később, de várhatóan még idén színre kerül.