Opel Insignia – Váratlan szenzáció 1

Korábban a vezess.hu is megszellőztette a hírt, hogy Frankfurtban egy Opel nagyautó tanulmány is debütálhat. A szalon előtt azonban nagy volt a csend az autóról. Végül mégis láthatóvá lett a tanulmányautó, amelyből 2005 után lehet sorozatgyártású, felső középkategóriás autó.

Carl-Peter Forster, az Opel igazgatótanácsának elnöke annyit mondott, hogy az Opel jelenleg ugyan nem tervezi Omega méretű autó piacra dobását, de ha tervezné, akkor az olyan lenne, mint az Insignia. Az Insignia nevű koncepcióautó az Omega helyét, de nem az Omega szerepét veheti át. Erőteljes formája is eltér a konzervatív lépcsőshátú irányvonaltól.

Négyszemélyesből ötszemélyessé alakítható az utastér, hiszen az Insignia is az átrendezhetőségükkel és sokoldalúságokkal kitűnő új Opel modellek közé tartozik. Az autó hossza 4803 milliméter. A hosszú tengelytáv (2915) milliméter révén a túlnyúlások rövidek.

Az Insignia hátsókerék-hajtású, orra nyolchengeres motort rejt. Az erőforrás a Chevrolet Corvette V8-as, 344 lóerős motorja. A menetteljesítmények sportlimuzinhoz méltók: nulláról százig nem egészen hat másodperc telik el, a végsebesség 250 km/óra.

Az Insignia az első felső kategóriás autó, amely az új Opel formavilág jellegzetességeit viseli magán. Az első ajtók hagyományosan nyílnak, a hátsók villanymotorral mozognak, nyitás közben hátracsúsznak és eltávolodnak a karosszériától.

Tegnap este egy hajdani remízben Martin Smith, az Opel formatervezési igazgatója, Carl-Peter Forster, a cég elnök vezérigazgatója, Rick Wagoner, a General Motors első embere és az autóipar élő legendája, Bob Lutz jelenlétében együtt leplezték le.

Bob Lutznak, aki nemrég az Opel igazgatóságának is tagja lett, egy aprósággal kedveskedtek a kollégák. Lutz szeret szivarozni, ezért a hátsó ülésnél elrejtettek számára két szivart, majd a jó hangulatú bemutatón Carl-Peter Forster egy pezsgőt is elővarázsolt a luxuskényelmű tanulmányautóból.