A környezetbarátság sokak szemében nem fér össze a sportautókkal. Azt már Ferry Porsche is hangsúlyozta, hogy a sportautók kisebb súlyuk miatt kevesebbet fogyasztanak egy azonos motorú limuzinnál, a Mazda pedig bemutatott egy igazán környezetkímélő sportos kupét.

Nemrég a Tokiói Autókiállításon mutatkozott be a hibridmotoros Mazda RX-8. A hibridautókban egy villanymotor egészíti ki a belső égésű motort, ami ma már egyáltalán nem kuriózum.

A Mazda RX-8 Hydrogen RE belső égésű motorja viszont közvetlen befecskendezéses és benzin mellett hidrogénnel is működik. Hidrogén kúthálózat jelenleg nem létezik, és kiépülésének ideje sem látható előre, de a Mazda tanulmánya a „kúttalan” területeken is használható marad. Jelenleg maroknyi hidrogénkút működik csak a világon. Észak-Amerikáról van adatunk, ott jóval 10 alatti a hidrogén töltőállomások száma.

A turbófeltöltő működése is figyelemreméltó. A turbólyuk elkerülés érdekében a feltöltő kis fordulaton elektromos hajtást kap, ameddig a kipufogógáz nem forgatja elég erősen a feltöltőt.