Ezzel együtt a Vadas Tamás, Gaál József, Slott Imre által vezetett DAF is feladja a versenyt, ugyanis ők csak a Hyundai-t támogatva küzdöttek a homokkal.
Az autós magyarok közül a Kis-Czeglédi páros áll legjobban Nissan Pickupjukkal. 4 nap után az előkelő 34-ik helyen tanyáznak. Nem véletlen, hogy a szintén Nissannal versenyző Paul Belmondo (Jean-Paul Belmondo fia) is meglátogatta Kiséket és az autóról érdeklődött.
A Szalay-Bunkóczi páros viszonylag jól autózott az első három nap, vasárnap viszont egy elszakadt ékszíj miatt csak jelentős hátránnyal értek célba, aminek következtében összetettben a 119-ik helyre csúsztak vissza.
Palik László és Darázsi Gábor is átvészelte vasárnapig komolyabb hibák nélkül a szakaszokat. Vasárnap öt perc állásra kényszerültek a Bowlerral, mivel az egyik szakaszon vizet szívott a motor és nem akart beindulni. Az összetettben ezzel a 95-ik helyre csúsztak vissza.
A vasárnapi történetek után Liszi László a második legjobb magyar a mezőnyben. A nagy részt széria alkatrészekből álló dízel Mitsubishitől ez meglepően jó eredmény.
Afrika nem csak bánatot de sokaknak örömet is szerzett. A négyszeres bajnok Ari Vatanen ekkor szerezte meg ötvenedik futamgyőzelmét. Összetettben a finn „csak” a negyedik helyen tanyázik. Colin McRae első szereplése ellenére a vártnál jobban teljesít a Nissan színeiben, jelenleg a 6-ik helyen áll. A második hely a szintén Mitsubishis, ralibajnok Miki Biasion-é. Harmadik helyen egy BMW X5-ös áll a belga De Mevius-szal a volánja mögött. Maszuoka a hatodik helyet tartja, a saját építésű autóval versenyző Schlesser pedig a tizedeik helyen áll jelenleg.
A magyaroknak is kijutott a jóból vasárnapra, ugyanis a Darázsi Zsolt által vezetett, magyar színekben induló MAN a kilencedik helyen végzett a kamionok között. Ez a Dakaron elért eddigi legjobb magyar eredmény. Ezzel együtt a 63 kamionból álló mezőny 11-ik helyén áll jelenleg a Darázsi Zsolt, Hajnal Károly, Tagai Róbert trió. Az élen járó Kamazt oroszok kormányozzák.
A legnépesebb mezőny a motorosoké, ahol idén 195-en vágtak neki a dűnéknek. Hivatalos gyári csapattal csak a KTM indult, így valószínűleg ők számíthatnak a dobogós helyre. Félig gyári támogatassál áll rajthoz a Yamaha kétkerék-meghajtású motorja, ami az első ilyen példány a Dakar történetében.
Az összetettben a KTM-es Esteve Pujol halad legelöl, mögötte Fabrizio Meoni következik. A KTM-es Perepatics Richárd a 167-ik, míg a Suzukis Szilvási Péter a 183-ik helyen áll.