Már korábban kiszivárgott, hogy a Focus-hoz és a Mondeóhoz hasonlóan a Fiestából is készül majd enyhén sportos verzió. Ez a Fiesta ST, a Mondeo 2,0 literes, 150 lóerős motorjával. Az autón a külsőt és a belsőt is összhangba hozták a teljesítménnyel, de a vadítást nem vitték túlzásba, nevében pedig a Mondeo ST 220-szal és a Focus St 170-nel szemben nem szerepe a teljesítmény.
Jóval több sportosságot hoz és figyelmet érdemel a Fiesta RS Concept. Ez az autó a Focus RS-hez hasonlóan egy megszelídített versenyautó, amely megfelelő érdeklődés fejében akár szériagyártásba is kerülhet. Ennél az autónál a külső egyértelműen jelzi, hogy az autót fejlesztő Ford TeamRS nem viccelt.
Maradtak az elsőkerék-hajtásnál, de a teljesítményre rátettek még egy lapáttal. A 180 lóerő ugyanabból a kétliteres motorból származik, ami nagyjából 7 másodperces 100-as sprintidőt tesz lehetővé. Ezek az adatok még nem véglegesek, a gyártás kezdetekor közli majd a Ford a konkrét információkat.
A Fiesta RS Concept hatalmas szárnyával, óriási légterelőivel és sportosan leegyszerűsített belsejével úgy néz ki, mint egy versenyautó, a mellette álló Fiesta JWRC viszont valódi versenygép. Az autó már túl van a homologizáción, ezért rajthoz is állhat a Junior WRC-k következő futamán, a júniusi Akropolisz-ralin. A versenyautó árnyékában a Rallye Concept is látható, melyet már 2002-ben is láthattunk.
A Fiesta mellett más újdonságai is vannak a Fordnak, ám ezek főként új motorokban mutatkoznak meg. A 2,2 literes és 150 lóerős a Ford új dízelmotorja, melyet a korábbi 2,0 literes Duratorq-ból készítettek. Ez a motor a Mondeóba kerül, viszont idén a Transit és a Tourneo is megkapja a Mondeo és a Focus C-Max 136 lóerős dízelmotorját.
Sokan keresik hiába a Ford standján az új Focust. Az autóra még várni kell, mivel a premier legkorábban a szeptemberi Párizsi Autókiállításon lesz.