Az YCC tervezésének során egy öt hölgyből álló csapat döntött a lényeges kérdésekről, és két hölgy gondoskodott a külső és belső design megfelelő kialakításáról. A Volvo felmérései szerint Amerikában vásárlóik 54 százaléka nő és Európában is folyamatosan növekszik hölgy ügyfeleik száma.
Egy nő számára a Volvo szerint a legfontosabb a tárolóhely és újra a tárolóhely. Utast ritkán szállítanak, ezért a hátsó ülések moziszék-szerűen felhajthatók, így alaphelyzetben a táskákat nyugodtan pakolhatják az első ülések mögé, a földre.
Azt mondják, hogy az apróságokat a hölgyek szeretik maguk körül tudni. A pakolás útjába áll azonban a váltókar és a kézifék. Előbbit a kormány közelébe telepítették, utóbbit pedig száműzték az autóból. Helyét elektronikus kézifék vette át, ami automatikusan zár és old. Így a középkonzolon és a két első ülés között jut hely a kulcsnak, a telefonnak és akár a laptopnak is.
Fontos még az is, hogy könnyen lehessen parkolni az autóval. Ez az YCC-nél két lépcsős művelet. Először egy érzékelő megvizsgálja, hogy elegendő-e ez a hely az autó számára, majd második lépésben a kormány önálló működtetésével segítik az egyszerű parkolást. A gázt és a féket a vezető kezeli, és persze a kormány működésébe is beleszólhat. Persze az autó átláthatósága is segíti a manőverezést, ennek érdekében az YCC számos karosszériafelületére ablakot szereltek. A tető két szélén vaskos üvegcsík fut végig.
Sem a férfiak, sem a nők nem szeretik összekoszolni ruhájukat, ezért a tanulmányautó ajtajai felfelé nyílnak. Ettől könnyebben lehet beszállni, és a ruhánk sem ér hozzá az autó koszos oldalához. A gumi természetesen defekt-tűrő, lapos kerékkel is eljutunk még a gumiszervizig.
A hölgyek jobban odafigyelnek a környezetvédelemre, ezért a motorválasztáskor is ennek szellemében jártak el. Az autó 215 lóerős turbós benzinmotorját ISG – integrált önindító generátorral és hatfokozatú, automata és kézi üzemben is használható váltóval szerelték.
Az ISG előnye, hogy a motor indítása rendkívül egyszerű, ezért piros lámpánál a motor automatikusan leáll, és a gázpedál érintésére magától újraindul. Így rengeteg káros anyagtól megmenthetjük környezetünket.