A Colt korábban a Lancer kicsinyített, sportosabb megfelelője volt, most viszont egy nagyobbacska kisautó szerepét vette fel. Az autó magasabb az átlagos kiskocsiknál, de 2,5 méteres tengelytávja és 3,87 méteres hossza mutatja, hol a helye. A belső térérzet nagyítása érdekében 155 centi a magasság, így kényelmes helyzetben utazhat mindenki. A csomagtartóról csak annyit tudunk, hogy összecsukott hátsó ülésekkel 645 literes lehet. A belső tér variálását segíti a 60-40 arányban osztott hátsó üléssor, mely két részben tologatható és dönthető le.
Háromhengeres, változó szelepvezérléses az 1,1 literes alapmotor. A modern technikának hála tisztességes 75 lóerőt termel a motor. Még két benzines erőforrás szerepel a palettán. Az 1,3 literes 95, az 1,5 literes 109 lóerős. Mindhárom benzinmotor az egész autóhoz hasonlóan smart-Mitsubishi közös fejlesztés gyümölcse.
A Mitsubishitől szokatlan módon rögtön a kezdetekkor lesz dízelmotor is, 1,5 literes lökettérfogattal és 95 lóerős teljesítménnyel. Később – 2005 elején – lesz gyengébb verzióban, 68 lóerővel ugyanez a motor.
A Mitsubishinél elkerülhetetlen és értelmetlen lenne a sportos részleget hanyagolni. Épp ezért a Colt-ból is lesz egy ütősebb darab, háromajtós karosszériával és jelentősebb teljesítménnyel.
Az autót már most is láthattuk, CZ3 Concept néven. A gyár azt ígérte, hogy még idén, a szeptemberi Párizsi Autószalonon a szériaverzió is ott lesz, de már most közzétettek egy-két apróságot az autóról.
A CZ3 hat centivel rövidebb a Coltnál, valamivel alacsonyabb, és első-hátsó szélvédője laposabb szögben áll. Ettől az autó egyszersmind sportosabb és kupésabb benyomást kelt. A tengelytáv változatlan, mindemellett a rövidebb első-hátsó túlnyúlás vagányabbnak mutatja az autót. A 17 colos felnik pedig tovább fokozzák a látvány hitelességét. Az alapmotorok nem változnak, viszont lesz a kínálat csúcsán egy 150 lóerős übersport verzió is.