Hétszemélyesként jobban hódít a Corolla Verso
Az a fura helyzet állt elő, hogy a regisztrációs díj ismételt változtatása miatt egyelőre nincs ára az új Toyota Corolla Versónak, bár már itthon is kapható. Mivel az alapfelszereltség nőtt, és az autó fejletségi foka is jobb, mint az előzőé, mindenképpen drágább lesz a korábbi változatnál.

Nagyjából ötmillió forint körüli nyitóár sejthető egy manuális klímával, 1,6 literes 110 lóerős benzinmotorral és 9 légzsákkal felszerelt alapmodell esetén. Hivatalos forrásból még nem erősítették meg az árat, ezért sok-sok kérdőjellel vegyük számításba.

Magyarországon még alig több mint két éve árulják a Corolla Versót, Japánban viszont már négy éve fut – majdnem – ugyanez a típus. Az európai kihívások megváltoztak, állítólag nagy igény mutatkozik a hétszemélyes alsó középkategóriás egyterűek iránt. Ezért a Toyota nem az előző Corolla Versót igazítgatta, hanem egy teljesen újat tervezett Európa és Dél-Afrika számára. Ezt az autót már nem Japánból hozzák, hanem a Toyota minden szempontból tökéletesen megfelelő törökországi gyárából.

A Toyota állítása szerint ennél egyszerűbben nem lehet 5 ülést eltüntetni a csomagtartóban. Az Opel Zafira után szabadon Easy Flat 7-re keresztelt ülésállítás arra utal, hogy egyszerűen (easy) és teljesen sík padlót alkotva (flat) lehet az üléseket eltüntetni. Az öt darab hajtogatható szék önálló, és valóban egy-egy mozdulattal csukható össze. Ez elvesz valamennyi helyet a csomagtartóból, de kárpótol a fennmaradó 397 liter (vagy két üléssel 779 liter), és az a tudat, hogy az ülések mindig velünk vannak.

A motorkínálat alig változott: 110 lóerős az 1,6-os benzines, 129 az 1,8-as motor. Ez utóbbi azért lett gyengébb néhány lóerővel, hogy teljesíteni tudja az Euro IV-es károsanyag-kibocsátási normát. A 2,0 literes D-4D dízelmotor 116 lóerős, és Euro III-as. Később várható a D-CAT elnevezésű Euro IV-es dízelmotor megjelenése is. Érdekességként az 1,8-as benzinmotorhoz kérhetünk M-MT váltót is, ami tulajdonképpen egy robotizált ötfokozatú kézi váltó, teljesen automata vagy fél-manuális üzemmóddal.

A Toyota célja az új Corolla Versóval, hogy a Yaris, Corolla és Avensis mellett ez legyen negyedik húzómodelljük. Mivel a japán cég most időben reagált a modern kihívásokra, nagyon is valószerű a célkitűzés.