B-osztály és R-osztály a Mercedestől
Bár a neve teljesen új, a Mercedes B-osztály tulajdonképpen nem 100 százalékban önálló modell. Az új Mercedes A-osztály nyár végi bemutatását követően kerül leleplezésre a B-osztály, mely igazából a korábbi hosszú A Mercedes helyét pótolja.

A legkisebb Mercedes ugyanis ezentúl sportosabb és kupésabb háromajtósként, valamint az ötajtós, „hagyományos” A-osztályként él tovább. Az autó forgalmazása idén ősztől kezdődik, hazánkban is.

Ennél valamivel később érkezik meg a B Mercedes, mely inkább az USA számára lehet fontos. Bár kinézetükben nem emlékeztetnek egymásra, a B-osztály megjelenésével állítólag a C Sportcoupé megszűnése biztosra vehető. A kompakt Mercedest ezzel az autóval helyettesíti a stuttgarti márka.

Mivel műszakilag az A-osztály az alap, a B Class is egyszerű elsőkerék-hajtást kap. Motorjainak teljesítménye 90 lóerőtől 170-ig tart. Az összkerék-hajtás kizárt, és a nagyobb utastér ellenére is csak öt személynek szabnak elegendő ülést.

Ellenben az R-osztályban már hatan is elférnek, méghozzá 2+2+2 felállásban. Ez az autó egy igazi öszvérjármű, kissé megemelt hasmagassággal, némi terepjáró-képességgel. Igazi divat csemegének szánja a Mercedes, és nem titok, hogy nagy reményeket fűznek hozzá. Ez az autó is elsősorban az amerikai ügyfelek kedvence lehet.

Korábban az R-osztály Vision GST fedőnév alatt volt látható a 2004-es Detroiti Autószalonon, dízel-elektromos hibridhajtással szerelve. Ez a változat négykerék-hajtásával 6,6 másodperces 100-ra gyorsulásra és 250 km/órás végsebességre képes. A szériaváltozatoknál azonban kezdetben csak a szokványos benzin vagy dízel változatok jöhetnek szóba, de a teljesítmény itt is legalább 150 lóerőtől indul.

Ahogy azt korábban már megírtuk, a G-osztály megszűnik klasszikus terepjárónak lenni. A neve ugyan fennmarad, de 2005-től a hosszított M Mercedes viseli majd a tradicionális nevet. Személyi forgalomban eztán már nem lehet eredeti G-osztályt újonnan venni, de valószínűleg egyéb célokra még gyártásban marad az elpusztíthatatlanságáról ismert terepjáró.

A jelenlegi modellhez hasonlóan 2005-től az új M-osztály is Amerikában készül, a hosszabb G-vel együtt. A két név két eltérő stílust takar, de ennek ellenére mindkét autóra jellemző lesz a kényelmes, személyautós vezethetőség és a jó rugózási kényelem.

2005-ben a legfontosabb modellváltásnak az S-osztály cseréje ígérkezik. Alapvetően új lesz a legnagyobb Mercedes, melyre az Audi A8 és a BMW 7-es megjelenésével már ráfért a frissítés. Mivel a kettővel ezelőtti bálna W140-est sokat kritizálták túlzott méretei miatt, az új S-osztály nem lesz nagyobb a mostaninál. Arányai viszony megváltoznak: nagyobb lesz a tengelytáv, az első és hátsó túlnyúlás pedig csökken.

A Maybachban felfedezhető stíluselemek és a technikai újítások özöne érkezik meg az S-osztályba.