Az időjárás is végre kegyes volt hozzánk, igazi nyári hőség volt egész nap. Ezt persze senki sem bánta, inkább mint egy nyári zápor, ami megkeserítette volna a szervezők életét és kárba veszett volna a sok idő, melyet a kocsik takarítására fordítottunk. Így jobban esett a hideg sör, tea (kinek melyik), és a Tisza parti csobbanás.
Kivétel nélkül mindegyik hazai VW klub képviseltette magát a találkozón, víz- és léghűtésesek egyaránt. Az audisok sem hanyagolták el a szombati programot, és számos Seat és Porsche is megmutatta magát a találkozón. Utóbbiak meglepően nagy számban vettek részt a megmozduláson és nem csak az egyszerű kivitelből. Szinte nem is láttam ennyi 911 Turbót egy helyen, de az avatott szem egy GT2-est is megfigyelhetett – nem sok lehet belőle itthon. A fullextrás Cayenne már kicsit nyálcsorgatósnak tűnt, vegyes érzelmekkel fogadja a földi halandó az ilyen drága luxuscirkálókat.
A szegedi helyszín kedvezett a déli országrész VW tulajainak, számos eddig még nem látott gép érkezett a találkozóra, így például a pécsiek csapata, akik szerényen csak annyit mondtak, hogy hol vannak ők a pesti verdákhoz képest. Meg kell cáfolnom kijelentésüket, mert olyan igényesen átalakított autókkal érkeztek, hogy bárhol megállnák a helyüket. Határokon átívelő találkozó jelleget erősítette a szabadkai társaság, az ezüst Corrado, a 16V Golf és Scirocco már törzstagnak számít az itthoni rendezvényeken.
Az autós mustra délben ért véget, következett a felvonulás a Tisza parti városon keresztül. A rendőri biztosítás megfelelő volt, bár néhol pár önkéntes kiállt a sorból feltartani az elborult agyú autóstársakat. Egyeseknek nem volt idegrendszerük megvárni a konvoj elvonultát, inkább kamikáze módon átrobogtak a „szemünkfénye” autók között. Nem vagyok egy agresszor típus, de amikor egy öreg papa a Volvójával a két napja kész Corrado-m oldalán keresztül akart kijutni a főútra, azt hittem megtépem a maradék hajállományát. Látva az esetet, a mögöttem érkezők is sűrűn emlegették az öreg street fighter közeli hozzátartozóit.
Kisebb-nagyobb csapatokban aztán megérkeztünk Kübekházára, a délutáni programok helyszínére. A teleülés zsákutcának is mondható, mivel egy hatalmas parkban végződik, ahol megfordulhat a távolsági busz és minden arra tévedt autós. A park felében kényelmesen elfért az összes autó, csak megjegyzem, hogy a pláza parkoló már kicsi volt ennyi autó befogadására. Később még számos VW csatlakozott a felvonuláshoz, ők is kényelmesen leparkolhattak a fák hűsében, vagy a templom körül.
Nagyon hangulatos helyszínt biztosítottak a szervezők, az árnyékos helyek jól jöttek a szinte izzásig hevült autóknak és fejeknek (kinek a melegtől kinek az idegességtől). Ennyi embert szórakoztatni is kell, de ebben sem lehetett kifogni a szervezőkön. Számos program és helyi vendéglátó egység közül lehetett választani, szinte minden volt, ami a jó hangulathoz és „kerti partihoz” kell. A tökösebbek műbikán rodeózhattak, a megfelelő söradag elfogyasztása után, az erősek roncsderbi Golfot tolhattak, persze időre, de aki csak nézelődni akart az sem unatkozott. Az RS Tuning gépei folyamatos kíváncsi tekinteteknek és kezeknek voltak kitéve, de a figyelmet időnként elvonta a színpadon zajló hastáncbemutató és koncertek. A délelőtti biciklis bemutató is érdekesség volt, le lehetett foglalni a már esetleg unatkozó barátnőt, barátot.
Tehát buli volt kifulladásig, azaz hajnalig, így többen csak másnap indultak haza, de jó néhányan választották a hűsítő fürdőzést, délutáni autópálya szaggatással a végtelen M5-ösön.
Azt hiszem, szívből gratulálhatunk a szervezőknek, tavalyi első rendezésük is nagyon jóra sikerült, az idei még színvonalasabb volt, és úgy tűnik a résztvevők is díjazzák a fáradozást, hiszen mind többen vesznek rész a meetingen. Jövőre ismét, ugyanitt.