A találkozó reggelén több márkaklub is csoportos vonulást tervezett a találkozó színhelyére. A Corrado tulajok és a Polo Klub egy része az M3-as kivezetőjén gyülekezett, már ott is kivívva pár elismerő pillantást. A turistabuszokról kifordult nyakkal követték a jó kiállású gépeket. Az autópályán is tisztelete volt az aszfaltgyaluló Corrado sornak, csak néhány suzukis próbálta leküzdeni a konvojt. Salgótarján közelében aztán már tudtuk, ez ma nagy buli lesz, mindenfelé VW-k rohangáltak fel és alá.
A tóstrand bejáratánál kígyózó sor sejtette, hogy minden eddigi létszámrekord meg fog dőlni. Így is lett, a kemping szinte zsúfolásig megtelt, és a felvonulást követően még gyarapodott is a VW per négyzetméter arány.
Okulva az előző évek statisztikáiból, többen nem vettek részt az autós felvonuláson. Aki már volt ilyenen az tudja, milyen fantasztikus érzés, de a szeretett autó épsége elsődleges. Idén nem is volt koccanás, javítva az átlagot, hiszen tavaly legalább 7-8 autó esett áldozatul, és nemcsak a résztvevők figyelmetlenségéből. A türelmetlen autóstársak és egy biztosító motoros rendőr is pusztítást végzett. Idén minden simán ment.
Visszaérve a felvonulásból, a kemping kis területe okozott fennakadást, annyi autó érkezett vissza, hogy már a dupla sorok sem segítettek, és a sorok közötti utakon is mindkét oldalon autók parkoltak. A külső parkoló is színültig megtelt a nézelődők és a kint rekedtek autóival. Ennek a helyzetnek a megoldása mindenképpen a jövő feladatai közé fog tartozni, de úgy is fel lehet fogni, hogy ez egyfajta elismerés a szervezők felé, hiszen a harmadik évre már kinőtte magát a rendezvény.
Dél körül kezdődött a szlalomverseny, három kategóriában mérhették össze tudásukat a vállalkozó kedvűek. Persze egész nap szólt a zene, lehetett alkatrészek után kutatni, autóhifi cuccokat vásárolni, több demó autó is csábította a nézelődőt. Nem maradhatott el a tombolahúzás, valóban értékes kiegészítők találtak gazdára.
Úgy látszik minden találkozóra jut pár frissen debütáló autó, most is gyönyörű átépítéseket nézhettünk meg. Örömmel nyugtázza a fanatikus VW-s, hogy itthon is egyre nagyobb becsülete van az egyes és kettes Golf újjáélesztéseknek, és el kell ismerni, simán lepipálják a kőgazdag német márkatársakat. A hónap eleji találkozón még biztosak voltunk a Pirelli felnis zöld egyes Golf elsőségében, most újabb trónkövetelő lépett színre polírozott Porsche felnikkel és vajszínű bőr belsővel. A veterán korba lépett Golf I újra szárnyal, mint örök kultuszautó.
A felnik és az ültetés terén is eldurvultunk. A húsz colos kerék már ugyanúgy megtalálható itthon is, és egyre felkapottabb a legfrissebb A8 széria 19 colos felnije. Persze ezek az ékszerek továbbra is a jómódúak kiváltsága lesz.
Délután hirdettek eredményt mind az ügyességi versenyben, mind az autós szépségversenyben. Zárásként elkészültek a csoportképek, a corradósok több beállított fotóval tették emlékezetessé a találkozót és színesebbé honlapjukat.
Azt hiszem nem csak én tértem haza rengeteg élménnyel és fotóval, a minden eddigi csúcsot megdöntő találkozót már jó előre beírhatjuk a jövő évi programjaink közé. A hatalmas létszám új kihívás elé állítja a szervezőket, de biztosak vagyunk abban, hogy sikeresen megbirkóznak a feladattal és a következő nyáron ismét találkozunk.