Affér az új 3-as BMW-vel
Egy komplett, szlovén nyelvű gyári BMW katalógus tanúskodik róla, milyen is lesz a 2005 tavaszán bemutatkozó új 3-as. Eredetileg a bajor autógyártó a Genfi Autószalonra tervezte az E90-es világpremierjét, ám elképzelhető, hogy az idő előtti internetes bemutató a terv újragondolására kényszeríti a vezetőséget. Lényeg a lényeg: gyakorlatilag mindent tudunk a ki tudja mikor piacra kerülő utódról.

Ezt a BMW-t is a Chris Bangle vezetett design csapat vetette papírra, de szerencsére már a megfenyítés utáni időszakban. Bangle kezét hátra csavarták, így újító szándéka nem ment értelmetlennek tűnő csapongásba. Szerintünk minden idők egyik legszebb hármasát sikerült megütniük.

Szemből felfedezhető a rokonság az 1-es BMW-vel, de a szélesebb vesék és a nagyobb lámpák a testvériség látszatát igyekszenek meghazudtolni. Pedig az új hármas az 1-es hosszabb padlólemezére épül. Hátulról leginkább a kifutó E46-osra ismerni rá, de valamivel szögletesebb tálalásban. Bent amolyan félig luxus, félig sportos hangulat fogad, egyértelmű BMW-s varázzsal.

Ehhez hozzátartozik az iDrive és a minden változatba széria Start/Stop gombos motorindítás. A hetes BMW-nél megkezdett csupasz középkonzol és a régieknél megszokott hagyományos sok gomb felállás között köztes utat képvisel az új hármas BMW. A fontosabb fűtés-hűtés, rádió állítás, ajtó zár gombok mellett egy központi tekerentyű (ez lenne az iDrive) látja el az autó kezeléséhez szükséges feladatokat. A beállítások gyakorlatilag itt is egy menüben történnek, amiket a központi kijelzőn követhetünk nyomon.

3,5 centivel növelt tengelytávval és 5 centivel növelt hosszal bír az E90-es BMW. Ez arra enged következtetni, hogy az előd leginkább kritikus szűkös hátsó méreteinek bővítésére törekedett a gyár. 460 literes a csomagtartó, ami 20 literes pluszt jelent.

Három centivel szélesebb a nyomtáv elöl-hátul, ami még a korábbinál is dinamikusabb viselkedés elősegítését szolgálja.

Meglepetésképpen négyhengeres a 320i jelzésű alapmotor, mely korábban 2,2 literrel és 170 lóerővel gazdálkodott. Ezúttal 1995 köbcenti és az ebből előtörő 150 lóerő áll alapmodellként. Ez is elég viszont a 219 km/órás végsebességhez.

A 325i tisztázatlan lökettérfogatú és teljesítményű, míg a 330i 258 lóerős, vagyis 27 lóerővel bikább. Az egyelőre csúcsmodell sarokszámai: 6,3 másodperces százra gyorsulás és 250 km/óránál korlátozott végsebesség.

Egyke a dízelmotor. A visszafogott teljesítményű kétliteres távozik a kínálatból, a „rendes” 320d viszont erősödik. 150-ről 163 lóerőre nő maximum teljesítménye, amit 340 Nm-es nyomatéka egészít ki. Ez az autó is kifejezetten sportos hangulatú, amit 8,2 másodperces gyorsulása és 225 km/órás végsebessége támaszt alá.

Egyelőre ennyi az E90-es BMW-ről, de izgatottan várjuk, mikor kerülnek újabb értékes katalógusok illetéktelen kezekbe. Például nagyon várunk már egy modellfrissítés utáni 7-es BMW-re…