Cadillac Európának
Amerikában mások a dimenziók, ezért az Európának kifejlesztett első Cadillac a márka legkisebb típusa is egyben. A BLS a Saab 9-3-ra épül, amely műszakilag az Opel Vectra igen közeli rokona, tehát a Cadillac is az Opel Vectra padlólemezét örökli. Elsősorban jobb rugózási kényelmével és tökéletesített zajcsillapításával kíván a rokonoknál többet nyújtani a Cadillac.

A koncepcióautón 19 colos könnyűfém felniket találunk. A BLS hossza 4680, szélessége 1762, magassága 1449 milliméter. Az autó neve a B-Segment Luxury Sedan rövidítést takarja.

A BLS lesz az első dízelmotoros Cadillac. Az Alfa Romeótól átvett 1,9 literes turbódízel a Cadillacben várhatóan 180 lóerőt teljesít, szériában részecskeszűrővel.

A benzines turbómotorok teljesítménye is meghaladja majd a Vectrában vagy a Saab 9-3-ban dolgozó blokkokét. A kétliteres négyhengeres nagyjából 200, a 2,8 literes V6-os dupla turbóval 275 lóerőt teljesít.

Két hét múlva Genfben még csak tanulmányautóként szerepel a Cadillac BLS. Az ősszel Frankfurtban megjelenő sorozatgyártású változat elsősorban kisebb kerekeiben különbözik majd tőle.

Bár a németországi Opel üzemeknél jóval olcsóbban termel, jelenleg gyenge a Saab trollhättani gyárának kihasználtsága. A Cadillac BLS gyártásának beindításával gazdaságosabbá válhat a gyár működése. Évente 10 000 BLS európai értékesítését tervezi a GM amerikai luxusmárkája.

A kis Cadillac részben az Audi A4, a 3-as BMW és a Mercedes-Benz C-osztály, vagy a Volvo S60 ellenfele kíván lenni. A Caddy fontos konkurense lehet a kisebb darabszámokat elérő, az individualista autóvásárlóknak szóló modelleknek, így a Jaguar X-Type-nak, az Alfa 159-nek vagy akár a Saab 9-3-nak is.

A BLS lesz az utolsó új autó Európában, amely a jelenlegi Epsilon padlólemezre épül. Az Epsilon padlólemez a három éve bemutatott Opel Vectrában jelent meg Európában. A BLS-ből csak lépcsőshátú limuzin lesz, kombi vagy kategóriák közötti, úgynevezett crossover modell nem készül belőle.

2007 utánra várhatóa Vectra negyedik generációja, amely már az Epsilon 2 padlólemezre épül, így a BLS utóda is átáll az Epsilon 2-re. Várhatóan 2010-ben jön ki a BLS utóda, amelyből kombi és kupé-kabrió is lesz. A padlólemez a körülbelüli méreteken túl az autó futóművét, elektronikus rendszerét, erőátvitelét, biztonsági berendezéseit is meghatározza, nem csupán közös alvázat jelent.

Az autó magyarországi forgalmazásáról még nem tudunk biztosat. A Cadillac modellek és a Corvette értékesítési jogát a Kroymans Corporation szerezte meg az EU-országokban. A jelentős autókereskedelmi vállalat hazánkban még az idén létrehoz egy irodát, de arról nincs információnk, hogy mely modellek forgalmazása kezdődhet majd meg és mikor.