Noha a Fiat Croma technikai segítséget kapott a Vectránál 13 centivel hosszabb Signumtól, nem lehet egymáshoz mérni a két autót. A Croma sokkal inkább tűnik egyterűnek, mivel 160 centis magasságával alaposan kilóg a középkategóriás mezőnyből. Ez érezteti bent is a hatását. A hátsó üléseken egy kétméteres óriás is elveszett báránykának érzi magát.
Ennek ellenére a Croma nem egyterű. Variálhatósága szándékosan nem veszi fel a versenyt a kompakt egyterűkével. Hátsó üléstámlája osztottan dönthető, kiszerelni csak roncsolással lehet az üléseket.
A Fiat Croma tágasságának elöl is örülnek. Egyterűs vonás, hogy a váltókart felköltöztették a középkonzolra, így kevesebb vizet zavar az optimális elhelyezkedésben és pakolászásban. Az új Croma mindent megtesz annak érdekében, hogy érdemei elismerésre találjanak. Anyagválasztékával, megjelenésével igyekszik felülmúlni a Fiat olcsóbb modelljeit.
Ötféle motor, ötféle váltó és háromféle felszereltség gazdagítja a kínálatot. A flotta legerősebbje a 2,4 literes Multijet dízel, 200 lóerővel. A motorkínálatban egyébként is a dízelek vannak többségben, a 2,4-es mellett az 1,9 literes dízelmotor kétféle, 120 és 150 lóerős teljesítménnyel képviselteti magát.
147 lóerős a Croma 2,2 literes benzinmotorja, 136 lóerős az 1,8-as. A hazai forgalmazás ez utóbbi alapváltozattal kezdődik, valamikor 2006-ban.