75 kilogrammos tömegével a gép a könnyebbek közé tartozik, így összesítésben fürge városi közlekedési eszköznek bizonyult. Külsőre nem tartozik a legdivatosabbak közé, a design talán már kissé divatjamúlt, leginkább az aranyos jelzőt lehetne rá elsütni.
Ami a Typhoont első pillantásra megkülönbözteti hagyományos társaitól, az a szokásosnál magasabb, ballonos gumiabroncs. Ezzel nő egy picit a hasmagasság, ami magával vonzza azt is, hogy nem ez lesz a sportos robogóra hajtók kedvence. Ezenkívül viszont szinte bármilyen célra megfelel.
Kanyarban még ezzel a gumival is stabil marad a kicsike, normál tempónál egyáltalán nem tűnnek fel a magas oldalfalú gumi negatív tulajdonságai. 191 centivel és 85 kilogrammos „teherrel” is könnyen felveszi a városi ritmust, a 60-at simán, a 70-et kicsit nehezebben, de bőven eléri. A lábtér elég, a kormány vagy a kulcs pedig teljesen kifordított kormánynál se ért a térdemhez.
A műszerfalon a kilométeróra mellett egy analóg összkilométer- és benzinszint-mutatót, valamint egy digitális órát találunk. A többi a szokásos helyén: önindító jobb oldalt, duda, lámpa, index bal oldalt.
A motorra egyébként nem jellemző a magas fordulatszámon pörgő, visító motorhang, visszafogott motorzaj mellett nyújtja azt, amire kitalálták. Már városi forgalomban is érezhető, hogy a hagyományos robogókkal szemben egy kátyú vagy úthiba, esetleg egy vasúti kereszteződés meg sem kottyan neki, a gumi jótékonyan segédkezik az egyenetlenségek elnyelésében.
A magasabb gördülési zaj cseppet sem zavaró, ugyanis bukóban kizárólag a motort lehet hallani. Erősebb fékezéskor érezni lehet az első gumi deformálódását, de ez a megszokási periódus után cseppet sem zavaró.
Elöl szép Brembo tárcsafék, hátul dobfék dolgozik és könnyedén lassítja a filigrán termetű Piaggiot. A fékkarok talán egy picivel lehetnének puhábbak, hogy a lányoknak se legyen kényelmetlen, de ez is inkább csak megszokás kérdése.
Ugyan a Typhoon nem krosszmotor vagy enduro, de gumija és hasmagassága tökéletesen alkalmassá teszik arra, hogy akár hepe-hupás földúton is elközlekedjünk vele. A gumik meglepően jó tapadást találnak a homokos talajon is, talán ilyen körülmények között képes a legnagyobb örömet nyújtani a Typhoon.
Extrák is vannak ám a motoron, egy szatyorakasztó valamint egy teljes méretű bukósisaktartó személyében. Utóbbi a tágas és kényelmes ülés alatt fekszik, nyitására egy külön zár szolgál. Zárni kevésbé egyszerű, sokszor feleslegesen csapkodjuk és nyomkodjuk, csak akkor záródik le, ha ráülünk.
Mindent összevetve a Typhoon tökéletes választás lehet azoknak, akik egy olcsó de sokszínű robogót szeretnének vásárolni maguknak vagy csemetéiknek. A telken, a belvárosban, vagy a közértig ugyanolyan jól használható, a ballonos abroncsok egyértelműen több előnyt rejtenek, mint hátrányt.
Műszaki adatok – Piaggio Typhoon X | ||||
Motor | ||||
Motortípus: | léghűtéses, 2-ütemű, egyhengeres | |||
Lökettérfogat (ccm): | 49,4cc | |||
Max. teljesítmény (LE): | 5,3 | |||
Keverékképzés: | karburátor | |||
Indítási rendszer: | elektromos | |||
Fék/felni | Első fék: | Brembo tárcsafék, Ø 190mm | ||
Hátsó fék: | dob, Ø 110mm | |||
Első/hátsó gumiméret: | 120/90 R10 | |||
Méretek | ||||
Hosszúság/ Szélesség/ Magasság (mm): | 1820/700/1085 | |||
Ülésmagasság (mm): | 810 | |||
Saját tömeg (kg): | 75 | |||
Üzemanyagtank kapacitás (liter): | 5,5 | |||
Ár (forint): | 339 000 | |||