Újraéled a Fiesta XR2
[bekkep]Új sportmodellel bővíti kínálatát a Ford. Az autó a megújuló Fiestára épül és az XR2 nevet viseli majd. Főként az orrészen szembetűnő az átalakítás eredménye. Martin Smith, a Ford vezető designere szerint az új XR2-ben keveredni fognak az SAV buszlimuzin valamint a Focus ST vonalai.

Egyedi, háromszögletű fényszóróival, lökhárítóba épített ködlámpáival, ovális légnyílásaival vérbeli sportautó kinézete lesz. A szélesebb sárvédők, függőleges szellőzőnyílások, óriási kerekek csak hangsúlyozzák ezt az érzést. Hátul az újratervezett lámpák, új lökhárító és a nagy tetőspoiler teszik teljessé a képet, az ST-n megismert dupla fehér csík ezúttal is opcionálisan rendelhető.

A gépháztető alá a Fiesta ST módosított, 2.0 literes motorja kerül, mely 180 lóerő körüli teljesítmény leadására lesz képes, így ez lesz minden idők leggyorsabb Fiestája. 7 másodpercnél valamivel kevesebb idő kell majd a százas tempó eléréséhez, a végsebessége 217 km/óra körül várható.

[bekkep]2008-ra várható az új XR2 megjelenése, mikorra az új Punto, Corsa és Peugeot 207 izmosabb változatai már megvásárolhatók lesznek, így elég erős mezőnybe csöppen majd az új jövevény.

Az új XR2 a Fiesták közül a csúcsváltozat lesz, Angliában kicsivel ötmillió Ft feletti áron vásárolható majd meg.

Az autó megalkotásában szerepe lehet annak, hogy az újságírók mindenütt élményautónak minősítették az ST-t, futóműve, kormányzása és a váltója miatt, de menetdinamikája elmarad a konkurensekétől.

Sportos Fiesták

[bekkep]1976-1983 között gyártották az első generációt a Fiestából. 1980-ban jelent meg a csupán 69 lóerősre hizlalt 1.3 Supersport nevű modell, melyet egy évvel később, az 1.6 literes XR2 követett 83 lóerős motorral. 1984-ben mutatkozott be az 1.6 literes XR2 MKII mely 180km/órás végsebességre volt képes.

A harmadik generáció 1989-ben jelent meg és 1997-i g maradt forgalomban. Ezalatt három, sportos Fiesta közül választhattak a vásárlók. Az XR2i 1.6 literes motorral készült, mely turbófeltöltéssel 131, anélkül pedig 109 lóerőt teljesített, 1992-ben a harmadik, a 1.8 literes 16 szelepes Zetec motoros változat 129 lóerős volt.

A négyes generációból nem készült sportmodell, az ötödikből pedig már nem XR2 hanem Zetec-S néven lehetett megvásárolni egy 1600 köbcentiméteres 102 lóerős változatot. Jelenleg a Fiesta ST a csúcsmodell 2,0 literes 150 lóerős motorral, de kaphatók S (Sport) modellek is, akár dízel motorral is.