A Lancer Evolution MIEV-nél (Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle) különlegessége a kerékagyakba szerelt villanymotor. A hagyományos villanymotorokkal ellentétben itt a forgórész nem a motor belsejében, hanem az állórészen kívül helyezkedik el.
Ennek a konstrukciónak egyik legnagyobb előnye, hogy így a motor közepében marad elegendő hely a fékberendezésnek, valamint a külső rotoros motor használatával lehetővé vált az első, kormányozott kerekek hajtása is. Korábban már készült egy hasonló megoldással hajtott autója a gyárnak, az idén májusban bemutatott Colt EV csak hátsókerék meghajtású volt.
[bekkep]Mivel az elektromos hajtás miatt szükségtelenné vált benzinmotor, üzemanyagtartály, váltó és egyéb alkatrészek eltűntek az autóból, a MIEV Lancer csak 180 kilóval nehezebb legsúlyosabb benzines testvérénél.
Mind a négy kerékagyba jutott egy 50kW teljesítményű motor, így a raliautó 180km/órás sebességre is képes a 24 darab 95Ah-ás Lítium-ion akkumulátor segítségével.