Robbanó gépháztető a Jaguártól
A földi gracitáció ötvenszeresével, 50g-vel gyorsul a 18 kilogrammos motorháztető, ha a Frankfurban bemutatott Jaguar XK gyalogost gázol. Ekkor, még a gyalogos becsapódása előtt a pirotechnikai elven működő szerkezet, 5-6 centiméterrel megemeli a géptetőt, így távol tartja az elgázolt embert a motortérben lévő masszívabb alkatrészektől.

[bekkep]Mindennapos használat során a legfontosabb, hogy a rendszer megismerje a gyalogosokkal történő ütközéseket, ne kapcsoljon be indokolatlanul.

A felemelkedő gépháztető teljesen függetlenül működik az autóban lévő többi biztonsági berendezéstől, légzsáktól, és csak olyan sebességnél kapcsolódik be, ahol valóban előnnyel jár a működése, nagyobb tempónál automatikusan kikapcsol a rendszer.

Minden új XK-ban megtalálható lesz az aktív gyalogosvédelem, kiegészítve a passzív lökhárítóval, aminek a kialakítása és összenyomható hab anyaga is a lábsérülések enyhítését szolgálja. Szintén az autó elejében vannak azok a szenzorok, amik segítenek különbséget tenni gyalogos, illetve egyéb akadály között.