Az autó 4390 mm hosszú, így 560 milliméterrel nagyobb a Honda Jazznél, amit főként a nagyobb csomagtartónak tudhatunk be. Szélesebb és alacsonyabb is lett a City, mint az ötajtós változat.
Tágas belső teret ígérnek a gyártók, amit a középre, az utastér padlója alá épített üzemenyagtartállyal, kisméretű motorral és első-hátsó futóművel oldottak meg.
Szintén a Jazzből lehet ismerős a takarékos, 83 lóerős SOHC i-DSI motor, amelynek átlagfogyasztása 5,8-6,1 liter 100 kilométeren gyári adatok szerint. Az elektromos szervokormány használatával további üzemanyag megtakarítás érhető el.
Kétféle váltóval is megvásárolható lesz az új Honda. A manuális ötsebességes, az automata egy hétfokozatú, szekvenciálisan kapcsolható CVT (fokozatmentes sebességváltó). Négy tárcsafék, ABS és elektronikus fékerő-elosztó gondoskodik az autó biztonságos lassításáról.
Három felszereltségi szint közül lehet majd választani. Az alap S-hez is jár a kétoldali légzsák, övfeszítő, italtartó elöl-hátul és a CD-s autórádió. Kicsit több extra jár az LS modellhez, míg az ES-ben oldallégzsák, ködlámpa és 15 colos könnyűfém felni, légkondicionáló és még számos apróság is beletartozik a vételárba.
Várhatóan 2006 szeptemberétől lehet megvásárolni az új, négyajtós Hondát és az árát is csak ekkor tudhatjuk meg.