Az utolsó gyémánt: Bentley Continental GTC
2003-ban mutatkozott be a Bentley sportos sorozatának első darabja, a Continental GT. A kupékarosszériás gépet idén januárban követte a Flying Spur. A négyajtós limuzin a vevő kívánságának megfelelően négy illetve ötszemélyes kivitelben készül. A sorozat harmadik darabjáról most jelentek meg az első hivatalos információk, az autót várhatóan a jövő év elején leplezik le hivatalosan és 2006 elején az első darabokat is értékesítik.

[bekkep]A Continental GTC névre keresztelt modell a GT karosszériáját örökli, de nyitható tetővel. Méretében ennek megfelelően követi a kupét, azaz 4,8 méter hosszú. Tengelytávja 2745 milliméter, magassága viszont csak 1390 milliméter.

Teljesen automata elektrohidraulikus nyitható tetőt kapott az autó, emiatt azonban valamivel kevesebb hely jut a hátul ülőknek, így csak 2+2 személyes a GTC. A hagyományoknak megfelelően vászontető csukódik az utasok fölé, amiben hátul fűthető szélvédő van.

A monocoque vázas autó orr-részében a sorozat többi tagjához hasonlóan a Volkswagen 12 hengeres, duplaturbós motorja lakik. 560 lóerős teljesítményre képes az 5998 köbcentis erőforrás, legnagyobb nyomatéka 650 newtonméter 1600 fordulatszám mellett.

[bekkep]Hatfokozatú automata váltó kapcsolódik az erőforráshoz, amely tiptronic funkcióval is működtethető. A bődületes teljesítménynek köszönhetően a hátsókerék-hajtású kabrió menetteljesítménye kitűnő, ebből annyit árulnak el, hogy a GTC végsebessége 304 km/óra. A százra gyorsulás valószínűleg nem tart tovább 5 másodpercnél.

Nem lesz panaszuk az utasoknak a kényelemre, hiszen négy fokozatban állítható lengéscsillapítás kapcsolódik a légrugós felfüggesztéshez. Belül pedig a legfinomabb bőr, fa és az összes létező kényelmi extra várja őket.