Mitsubishi Concept X - EVO-hírnök
Frankfurtban mutatta be a Mitsubishi a Concept Sportback néven futó agresszív tanulmányautót. Már akkor sejteni lehetett, hogy a modellnek lesz lépcsőshátú változata. Ezt erősíti, hogy az októberi Tokiói Autószalonon Concept X névvel bemutatkozik a limuzin tanulmányautó.

[bekkep]Nem véletlen a névválasztás sem, mert a jelenlegi tendencia szerint 2007-ben kell érkeznie a Mitsubishi Lancer Evolution X változatának, ami erre az autóra épül majd. A Concept X hasonló látványelemekkel operál, mint a Sportback. Agresszív első fényszórók, hatalmas légnyílás az orr-részen, izgalmas motorháztető, kiszélesített sárvédők.

A 4,53 méter hosszú Concept X-en feltűnik az EVO modelleken jellemző hatalmas hátsó szárny is. Az autó 1,47 méter magas, szélessége 1,83 méter. Hátul diffúzort alakítottak ki a lökhárítóban, de helyet kapott a két krómozott kipufogóvég is.

A 2,65 méter tengelytávú autó 9×20 colos felniket kapott és 255/35-ös abroncsokon gördül. Az autó a Mitsubishi C padlólemezére épül, amelyikre az Outlander illetve egyes Chrysler modellek is.

[bekkep]2,0 literes váltózó szelepvezérlésű, turbómotor van az autó orrában, amely állandó négykerék-hajtáson keresztül juttatja a kerekekhez a 300 lóerős teljesítményét. Hatsebességes duplakuplungos váltó kerül a hajtásláncba, ezt nem csak középről, de a kormány mögött elhelyezett fülekkel is vezérelhetjük.

Hasonlóan a külsőhöz, a Concept X utastere is sportosságot tükröz. Alumínium betétek kerültek a műszerfalra, az autót bőrborítású háromküllős sportkormánnyal irányítható. A középkonzol a versenyautók kapcsolótábláihoz hasonlít.

Négyen utazhatnak az autóban versenyülésben, mindegyiküket „nadrágtartószerű” biztonsági öv védi, szórakoztatásukról két LCD-monitor gondoskodik. A műszerfalon hagyományos kör alakú órák kaptak helyet, ahonnan a hajtásrendszer működésének információit is leolvashatjuk.