Fogyókúrás sportváltozat a MINI-től
Az eredeti Mini a sarkokba tolt kerekeivel remek stabilitást adott a karosszériának, menetdinamikáját pedig elsősorban a jó súly/lóerő aránynak köszönhette. Ám nem nagyteljesítményű motorjai miatt, hanem könnyű felépítése okán.

[bekkep]Megújulása során a BMW vezetésével született MINI jelentős súlynövekedésen ment keresztül. Mindezt teljesítménytöbblettel kompenzálta a gyártó, olyannyira, hogy a 170 lóerős csúcsváltozathoz 40 lóerős gyári tuningcsomag is rendelhető. A Works csomaggal 6,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra a kis méregzsák, végsebessége pedig 230 km/óra.

Mindezt a MINI igyekszik megfejelni a jövő évben bemutatkozó új modellel. A John Cooper Works csapat ugyanis tovább javította az 1,6-os kompresszoros motorhoz kínált csomagját. Immár 225 lóerő áll majd a sportos vevők rendelkezésére.

Ezzel azonban csak az egyik oldalát módosították a törtnek, éppen ezért az autó tömegéből is lefaragnak a tervezők. Ezt elsősorban az utastér átalakításával és a felesleges extrák elhagyásával érik el.

A különleges autó megjelenésében is eltérő lesz, amit az olasz Bertone stúdió által készített optikai csomag garantál. Mindössze 2000 darab készül majd a könnyített MINI-ből, az autókat a Bertone gyártja le.