Az új kupé formája a régi, tiszta GT-R örökséget fejezi ki amely az első, 1969-es modelltől egészen az R34-es, 1999-es modellig jellemző a típusra. „Sorozatgyártású” modellnél most először terveztek egyedi karosszériát az autónak (a 2001-es koncepció is ilyen volt), ellentétben a korábban használatos megoldáshoz, amikor is szedánból készítették az autót.
A GT-R markáns, határozott hátulján visszaköszönnek a márka védjegyének is tekinthető kerek lámpák, valamint a négy darab, nagy átmérőjű kipufogó is a sportosságot hangsúlyozza. Az autó formája egy jó kondícióban lévő atlétáéra hasonlít, teljesítményt és funkcionalitást sugároz.
Elöl a 2001-ben bemutatott GT-R koncepcióautóról lehet ismerős a nagyméretű, egy nyílással rendelkező levegőnyílás, amely kialakításánál nagy figyelmet szenteltek a gumiabroncsok körüli légáramlások tanulmányozásának is.
Különleges formájú C-oszlopot kapott az új Nissan kupé, amely szintén a légellenállás optimalizálását szolgálja. Még nem árulta el a gyár hogy milyen motor lesz majd az új kupéban, azt, de japán internetes oldalakon a V6-os 3.5, illetve a 3.8 literes biturbó beépítését valószínűsítik.
Ezekkel a motorokkal akár 450 lóerős is lehet az autó, így a GT-R PROTO lehet az eddig gyártott legerősebb Nissan. Az elődök soros hathengeres, duplaturbós motorokkal készültek, amelyek teljesítményét a japánban szokásos módon 280 lóerő körülire korlátozták.
Várhatóan világszerte fogják értékesíteni, ellentétben a csak jobbkormányos változatban gyártott előddel. A következő generációs, teljesen új GT-R gyártása 2007-től várható.