A kicsi is lehet nagy
Észak-Amerikában egyre népszerűbbek a kisautók. Eladásaik évente 5 százalékkal nőnek és 2008-ra akár az egyharmados piaci részesedést is elérhetik. A Ford a Reflex-szel ezt a trendet igyekszik meglovagolni.

A Ford sportos, hibridmotoros tanulmányautója könnyen a Detroiti Autókiállítás egyik sztárja lehet. Dízel-elektromos hibridmotorjával a Ford Reflex a legtakarékosabb kisautók közé tartozik. Fogyasztása akár 65 mérföld/gallonra, azaz 3,6 liter/100 km-re is leszorítható.

Az alacsony fogyasztáson felül a takarékosság jegyében napelemeket építettek a tetőbe, valamint a lámpák környékére is, így a napközben összegyűjtött és az akkumulátorokban tárolt energiát használja este világításra. Szintén a tetőben lévő napelemek gondoskodnak az autó hűtésének energiaigényéről, mikor az éppen tűző napon parkol.

Lítium-ion akkumulátorok tárolják a megtermelt elektromos áramot, amelyek nagyon hasonlítanak a mobiltelefonokban használtakhoz. Elsőként a Ford használt efféle áramforrásokat a 2000-ben bemutatott Ka elektromos változatában.

A 2+1 üléses utastérben nem használtak bőrt vagy fát, sem a megszokott sötét műanyagokat. Helyettük modern, hangulatos színek uralkodnak belül, a szellős ülések pedig keretre feszített hálóból készültek.

Hatsebességes, félautomata sebességváltó került a tanulmányautóba, ennek kapcsolóit a kormány mögé szerelték. Az utasok épségére oldallégzsák, felfújódó biztonsági öv, valamint a hátsó utasok övhasználatát ellenőrző elektronika ügyel.

Az alapfelállásban egy felnőttnek, vagy két gyermeknek helyet adó hátsó traktust kamerával tarthatja szemmel a gondos szülő, az ülést pedig a párnából gombnyomásra kiemelkedő keret osztja két részre. Hang- és rezgéscsillapításról a ledarált, hulladék sportcipők újrahasznosításából készült szigetelés szolgál.