Tovább száguld a méhecske
Nemes őssel bíró modellt mutat be a Dodge, a Charger SRT8 Super Bee elődje a 60-70-es évek aszfaltszaggatója volt. A Chrysler csoport házi tuningcége, az SRT (Street and Racing Technology) alakította át a Chargert, hogy megfeleljen az előd szellemiségének.

Az autó leghangsúlyosabb része az új, feketeszínű motorháztető, amelyen az eredeti járműhöz hasonlóan kis légnyílást is kialakítottak. A kocsi Detonátor-sárga színben kerül forgalomba és ugyanez a szín tűnik fel az utastérben az ülések, a kormány és a váltógomb varrásainál. Nem hiányoznak a karosszériáról a jellegzetes, száguldó méhecskét ábrázoló logók sem, de újak a felnik is.

Ez persze csak a körítés, az igazi „tudás” a motorháztető alatt van, mert az SRT-nél megpiszkálták a blokkot is. A 6,1 literes V8-as Hemi teljesítménye 425 lóerő, a maximális forgatónyomatéka pedig 569 newtonméter, azaz 25 százalékkal erősebb, mint az 5,7-es volt.

A Dodge Charger SRT8 Super Bee új szívével öt másodperc alatt eléri állóhelyből a 100 km/órát. A 0-100-0 ciklust 17 másodperc alatt letudja, mialatt a fékezési periódusban 96-ról alig több mint 30 méter alatt megáll..

A legendás Super Bee név először 1968-ban a Dodge Coronet-en jelent meg, akkor a járgány 3000 dollárt kóstált. Később a Chargeren is megjelent a felirat, ma egy ilyen kocsiért 80-100 ezer dollárt ( 16,6 – 21 millió forint) is elkérnek.