Eredetileg 2003 őszén mutatták be a Skoda Roomster tanulmányt, amelynek formavilága azóta Yeti néven több változatot is megért már. A tanulmányautók után most a sorozatgyártású modell is bemutatkozik, melyről a gyár kiadta az első hivatalos képeket.

A 421 centiméter hosszú kocsi nem csak az Opel Mervia, Fiat Idea és más kis egyterűk ellenfele lehet. Formailag az új autó közelebb áll a Renault Kangoo, Fiat Dobló kategóriájú városi kisáruszállítókhoz. Ennek megfelelően egyáltalán nem lenne meglepő, ha hamarosan haszonjármű változat is megjelenne a kocsiból. Az autó tengelytávja 2,61 méter, magassága 1,6 méter. Amíg hátul a nagy üvegfelületek tágasságot eredményeznek, addig elöl a magasra húzott övvonal sportosnak és biztonságosnak láttatja a Roomstert. A Skoda fiatalos utasteret ígér a Roomsterhez, az igazi érték azonban Varioflex elnevezésű hátsó üléssor lesz.

A Skoda negyedik modellje dízel és benzines motorral is kapható lesz. Az alapmotor a háromhengeres 1,2 literes 64 lóerővel, amit az 1,4-es követ 85 lóerővel. A legerősebb benzines egyelőre az 1,6-os 16 szelepes motor 105 lóerővel. A háromtagú dízelpaletta két motorra épül. Az 1,4-es 70 és 80 lóerős teljesítménnyel kerül a Roomsterbe, az 1,9 TDI 105 lóerős változatát kapja a kocsi. Az autók ötsebességes manuális váltóval készülnek, de az 1,6-oshoz automata is kérhető.

Csehországban, Kvasinyban készül majd a Roomster, amiből a teljes termelés elérésekor évi 80 ezret gyártanak majd. Az autó áráról egyelőre semmi biztosat nem tudni, a hazai forgalmazás ősszel kezdődik.