Megugrott a Hyundai profitja
A legnagyobb dél-koreai autógyár a vártnál jobban, 71 százalékkal 656,7 milliárd vonra (678,2 millió dollár) növelte adózott eredményét az utolsó negyedévben az egy évvel korábbi 384,6 milliárdhoz képest.

Az üzletmenet a tavalyi második félévben felgyorsult a piac drágább szegletébe tartozó új modellek megjelenésével, és segített a pénzügyi-finanszírozási részleg hozzájárulása is. Az 1967-ben alakult, a kilencvenes években a Kia márkával is bővült cég 2010-re legalább a hatodik autógyártó óhajt lenni a világon. A profitnövekedés gyorsulását a cég szerint csak az erősödő helyi fizetőeszköz, a von fékezheti, mivel a Hyundai a termékei kétharmadát gyártja exportra. Az árfolyamhatást továbbra is külföldi beruházásokkal akarják ellensúlyozni.

Ezzel az egész évi adózott eredmény 2,31 billió von lett. Az elemzők 2,59 billió vonos egész évi adózott eredményt valószínűsítenek erre az évre, 12 százalékkal nagyobbat a tavalyinál, azaz a 2005-ösnél. Az utolsó negyedévben a forgalom 7,6 százalékkal 8,11 billió vonra emelkedett az egy évvel korábbi 7,54 billió vonhoz képest, és meghaladta a harmadik negyedévi 6,15 billió vont is. Egész évben 35 billió vonos bevételt termelt a cég. Idén 42 billió von a vállalati cél, írja a FigyelőNet.