Víz a kipufogóból
A japán autógyár 2003-ban már bemutatott egy hidrogénhajtású X-Trailt, de abban még amerikai erőforrás dolgozott. Idén ez már másképpen van, a kisebb méretű, de mégis nagyobb teljesítményű üzemanyagcella-köteg a Nissan mérnökeinek munkája.

Hatvan százalékkal kevesebb helyet foglal az új üzemanyagcella, teljesítménye pedig negyven százalékkal javult, 90 kW-ra. Ezzel a teljesítménnyel az X-Trail FCV-t akár 150 km/órás sebességre is képes felgyorsítani.

Kisebb lett a hajtóanyagként használt, nagynyomású-hidrogéntartály befogadóképessége is, de ennek ellenére a hatótávolsága nem csökkent, sőt, a korábbi 350-ről 370 kilométerre nőtt.

Emellett a gyár hírt adott arról is, hogy kifejlesztettek a korábbinál egy kétszer nagyobb, maximálisan 70 Mpa nyomású hidrogéngáz befogadására alkalmas hengerrel felszerelt változatot is, amelynek hatótávolsága az 500 kilométert is eléri.

A gyárban úgy tervezik, hogy a hidrogén-hajtású X-Trailt Kanada közútjain, illetve olyan helyeken fogja hosszabb távon tesztelni, ahol a rendszerrel kompatibilis hidrogéntöltő kutak már rendelkezésre állnak.