Az Altica sportos származásáról a hosszú orr, a csapott hát, valamint az optikai érzékelők által vezérelt, olló módra nyíló ajtajai árulkodnak, de a képbe a hatalmas, 21 colos keréktárcsák is remekül passzolnak.
Elöl keresztben beépítve a Renault-Nissan közös fejlesztésű, négyhengeres 2.0 literes dCi dízel motorja kapott helyet, amely 177 lóerőt teljesít. A koncepcióautó 7,5 másodperc alatt éri el a százas tempót. A 16 szelepes erőforrás fogyasztása csupán 5,3 liter 100 kilométeren, a tiszta üzemről pedig részecskeszűrő is gondoskodik.
Különleges megoldást alkalmaztak a fényszóróknál. A polikarbonátból készült lámpaburában több ezer apró, szabad szemmel láthatatlan bemetszés található. Ezek a parányi fénytörő felületek éjszakai üzemmódban nem befolyásolják a rajtuk áthaladó fény útját, viszont nappal, amikor LED-ek világítják meg oldalról, egyenletes, szórt fényt bocsát ki előre.
Érdekes szerkezetet alkalmaztak a légellenállás csökkentése érdekében is. Az Active Synthetic Jet nevű, szabadalmaztatott eljárás ötletét a repülőgép-tervezőktől vették. A lényeg, hogy a tető végében, ahol a karosszéria és az áramló levegő elválik egymástól, 2 mm-es nyílások keltenek légörvényeket. Ezek a sebességtől függően megváltoztatják az autó mögött keletkező légáramlatokat, és így kisebb légellenállás fogja vissza az autót. Használatával tíz wattnyi energiaráfordítással 15 százalékkal csökken a légellenállás, ami a fogyasztásnak és a végsebességnek is jót tesz.
Valószínűleg ebből az autóból sem lesz sorozatgyártású változat, de különleges műszaki megoldásai feltűnhetnek a jövő Renault-jain.