WRC a Suzukitól
WRC a Suzukitól
Fotó megosztása:
Korábban már a JWRC-ben bizonyítottak a Suzukik
Korábban már a JWRC-ben bizonyítottak a Suzukik
Fotó megosztása:
Négy méter feletti hosszával az SX4 megfelel a WRC szabályoknak
Négy méter feletti hosszával az SX4 megfelel a WRC szabályoknak
Fotó megosztása:
2007-től szállhatnak versenybe a nagy Suzukik. A képen egy Ignis
2007-től szállhatnak versenybe a nagy Suzukik. A képen egy Ignis
Fotó megosztása:
Az SX4-es az első olyan modell, amely négyméteres hosszával teljesíti a WRC szabályt
Az SX4-es az első olyan modell, amely négyméteres hosszával teljesíti a WRC szabályt
Fotó megosztása:
2007-ben áll rajthoz először a Suzuki a ralisport királykategóriájában, egy új fejlesztésű WRC-vel. Az összkerekes raliautó a hazánkban gyártott SX4-re épül majd.
A WRC szabályzat minimum 4 méteres hosszt ír elő a versenyautók számára, ám a Suzuki európai kínálatából korábban csak a Grand Vitara vagy a Liana nőtt túl négy méteren. Alvázas terepjáróként a Grand Vitara nyomban kiesik a rostán, a Lianától pedig a sportosság áll a legtávolabb. A piacon kudarcot vallott és mostanra a gyártásból kifutott autóból aligha lehet arculatformáló versenygépet építeni. Végül a pár héten belül bemutatkozó SX4 maradt a gyár első olyan modellje, amiből érdemes raliautót készíteni.
Korábban már a Junior WRC mezőnyben remekelt a márka, ahol 1.6 literes szívómotoros Ignisekkel, később pedig Swiftekkel küzdöttek a versenyzők. Jövőre azonban a hazánkban gyártott Suzuki SX4 alapjaira épülő, 4×4-es versenyautóval belépnek a „nagyok” közé.