A 6,3 literes V8-as blokk maximális teljesítménye 510 lóerő, amihez 630 newtonméter nyomaték párosul. A számokat látva már nem is meglepő, hogy a nagytestű R-osztály sportkocsikhoz méltó gyorsulással 5 másodperc alatt eléri a 100 km/órát. Ennél 0,1 másodperccel kell több a kocsi hosszított változatának. Az autó végsebessége 250 km/óra, elektronikusan szabályozva. Az autóban a nyomaték módosításához hétfokozatú automataváltót alkalmaznak, a hajtásláncba pedig mind a négy kerék bekapcsolódik, a hátsók 60, az elsők 40 százalékát kapják a nyomatéknak.
Nem hiányoznak a kocsiról az optikai kiegészítők sem. Egyedi első és hátsó lökhárítók, küszöbök, az AMG sportkipufogó krómozott végei azonnal láttatják, hogy több van itt, mint egy 3,5-es motor. Ezen a kocsin szériában 20 colos felniket és 265/45-ös abroncsokat találunk, de felárért 21 colos kerekek is kaphatók, az elsősorban az amerikai piacra szánt modellhez. Az utastér is követi a külső sportosságát, nagy oldaltámaszú ülések, és átformázott kormánykerék kerül az AMG R-be, de nem hiányzik a fedélzeti számítógépből a stopperóra sem.