35 órát dolgoztatna a VW
Többször is beszámoltunk róla, hogy az autóipar óriásai sorra zárják be gyáraikat és építik le a dolgozói létszámot az Egyesült Államokban. Az autóipari visszaesés Európát is sújtja, ezért Európa legnagyobb autókonszernje, a Volkswagen AG is megszorításokra készül gyáraiban.

A konszern azt tervezi, hogy a Németország nyugati részén működő Volkswagen gyárakban hosszabb munkaidőt vezet be az alacsony bevételek miatt. A konszern igazgatótanácsának elnöke, Bernd Pischetsrieder és a Volkswagen első embere, Wolfgang Bernhard szeretnék elérni, hogy a Volkswagen márka visszatérjen az öt munkanapos munkahétre, heti 35 órás munkaidővel. A német sajtóhoz eljuttatott információk szerint a munkavállalók mindezért ugyanannyi fizetést kapnának, mint korábban.

Jelenleg a Volkswagen AG nyugat-németországi gyáraiban négy napos munkarend van érvényben és heti 28,8 órát töltenek a szalag mellett a gyári munkások. A Volkswagen márka 2005-ös eredménye épphogy átlépte a nullás-eredményt, amivel Pischetsrieder elégedetlen volt. A hírek szerint Pischetsrieder minden munkás esetében az Auto 5000 GmbH-nál érvényes feltételeket léptetné életbe. A Volkswagen Tourant gyártó leányvállalatnál heti maximum 42 órát dolgoznak, amiért ugyanannyi, 2600 eurós (650 ezer forint) fizetést vihetnek haza a munkavállalók, mint társaik, akik csak 28,8 órát dolgoznak.

Ha a két vezetőnek sikerül keresztülvinnie a terveit, akkor a dolgozók 20 százalékkal kisebb órabért kapnának, de jóval biztosabbak lehetnek munkahelyükben. Az új felállás veszélyeztetné a brüsszeli gyárat, ahol Golfot és Lupót gyártanak. Az új feltételekkel már a gyenge kihasználtságú német gyárakban is könnyen megoldható volna az autók gyártása.