Első ránézésre az autó nem a Touareget juttatja az ember eszébe, sokkal inkább a Dakar győztes Mitsubishi versenyautókat. A Jettán és a Passaton használt hangsúlyos hűtőmaszk itt is feltűnik. A LED-es lámpák más tanulmányautókéhoz hasonlítanak, például a Concept C lámpájához.
A koncepcióautóban kabrióélmények is érhetik az embert, a vászontető az utasok feje fölül a C-oszlopig csúszik hátra. 4348 mm hosszú és 1854 mm széles a Concept A, ami így 144 milliméterrel hosszabb és 95-tel szélesebb, mint az ötös Golf. A kocsi 2602 méteres tengelytávja 24 mm-rel több, mint a Golfé.
A terepezés miatt rövid karosszéria-túlnyúlásokkal tervezett Concept A 20 colos felniken gördül, melyeken 295/40-es abroncsok feszítenek. Bár az utascella kupét formáz, a kocsit négy oldalajtóval látták el, amelyek oldalanként egymással szemben nyílnak. B-oszlop nincs, így az utasok kényelmesebben szállhatnak be és ki. A csomagtérajtó is kétfelé nyílik, az alsó rész lenyitásakor hosszabb tárgyak is szállíthatók, akár egy pickupnál.
Bent négy sportülést és sportos műszerfalat találunk. A háromküllős kormány mögött egy kör alakú többfunkciós kijelző kapott helyet, a középkonzolra pedig a szórakozató rendszerek és a klímaberendezés képernyője került.
150 lóerős négyhengeres motor gyorsítja a négykerekűt. Az erőforrás a VW legújabb fejlesztésű 1.4-es benzinese, amelyet a turbó mellett kompresszorral is feltöltenek. A motorhoz hatfokozatú sebességváltó tartozik, amely mind a négy kereket bevonja a hajtásba.
A következő öt évben a Volkswagen 20 új vagy átdolgozott modellt mutat be termékoffenzívája keretében. A Touareg kistestvére is egy lesz közülük, piaci bevezetése 2008-ra várható.