Az éves üzemi eredmény 10 százalékkal csökkent 2004-hez képest, de így is elérte az 5,18 milliárd eurót. A konszern eredménye viszont 400 millió euróval 2,8 milliárdra nőtt. A Smarttal kapcsolatos átalakítási költség 1,1 milliárd eurós kiadási tételt jelentett.

A sajtó közlése szerint „kezdenek beérni a Mercedes autóipari részleg átalakításának gyümölcsei”. A vállalat szerint az idén cégszinten javuló eredményességet várnak.

A tavalyi negyedik negyedév már a határozott javulás jeleit mutatta: az üzemi eredmény a várakozások felett 1 milliárd euró fölé nőtt. Ez ugyan az átalakítással kapcsolatos költségek elszámolása miatt könyv szerint szinte semmire, 1 millió euróra csökkent, miközben az elemzők 119 millió eurós veszteségre számítottak. A Chrysler-részlegnél eközben 428 millióra nőtt az üzemi eredmény. A vállalat elszámolt még éves eredményének terhére 570 millió eurót, ami a Mercedes-Benz részlegnél a 8 és félezer fős leépítési programmal kapcsolatos.

A DaimlerChrysler autógyár, a világon a nagyságra ötödik, 785 millió eurós üzemi eredményt jelentett a tavaly előtti utolsó negyedévről, 63 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 2,4 milliárdnál, messze elmaradva az átlagosan 1,43 milliárd eurós elemzői előrejelzésektől is.

2004-ben a DaimlerChrysler üzemi eredménye 5,8 milliárd euróra nőtt a 2003-as 5,69 milliárdról. A Mercedesé 1,7 milliárd euróra fogyatkozott 3,13 milliárdról, a Chrysleré 1,4 milliárd euró volt az előző évi, 506 millió eurós veszteség helyett. A csoport adózott eredménye 2,5 milliárd euróra nőtt a 2003-as 448 millióról. A forgalom tavalyelőtt 142,1 milliárd euróra bővült a 2003-as 136,4 milliárdról, írja a FigyelőNet