Citroën ferde szemmel
A 4,8 m hosszú és 1,77 m széles új limuzin a népszerű C4 alapjaira épül, amelyből tavaly világszerte 280 000 darabot értékesítettek. 2,71 méteresre meghosszabbított tengelytávjával a C4 Triomphe hátsó utasainak is jut bőven hely, de ez nem megy az 513 literes csomagtartó méretének rovására.

Az autó elegáns jellegét 16 colos alumínium keréktárcsákkal, krómbetétekkel és xenon lámpákkal próbálták hangsúlyozni. Szintén az alapfelszereltség részét képezi a légkondicionáló, az ABS, az elektronikus fékerőszabályzó és a vészfékasszisztens is. Utasterében bőrborítással, elektromos állítású első ülésekkel, hűthető kesztyűtartóval találkozhatnak majd a vásárlók.

A C4 Triomphe 2.0 literes, tizenhat szelepes benzines erőforrása 150 lóerőt teljesít, és megfelel az Euro IV-es normának. A változó szelepvezérléses motor maximális nyomatéka 170 Nm, amit 2000-es fordulatszámon nyújt.

Az autó lassításáért négy tárcsafék felel, a biztonságról pedig szériában járó első légzsákok és az energiaelnyelő karosszériaelemek gondoskodnak. A kínai Citroënhez oldal-, illetve függönylégzsák is rendelhető. Várhatóan az év közepén kerülhet piacra az új négyajtós Kínában.

A francia gyárnak már korábban is voltak már kifejezetten Kínának gyártott, sajátos modelljei. A ZX Fukang és Elysée típusok sikeresnek bizonyultak, félmilliónál is több talált gazdára belőlük.