A testvérekbe ugyanaz a 4163 köbcentiméteres motor kerül 420 lóerős teljesítménnyel. A maximális forgatónyomaték 430 newtonméter 5500-nál, de a nyomaték 90 százaléka 2250 és 7600-as fordulatszám között a vezető rendelkezésére áll. Mivel az új kivitelek némi súlytöbblettel bírnak a limuzinhoz képest, így annál egy tizeddel lassabban, 4,9 másodperc alatt érik el a 100 km/órát.
Nagyobb sebességnél is érezhető a kocsik nagyobb tömege, hiszen amíg a lépcsőshátú RS4 0-ról 200 km/órára 16,6 másodperc alatt felgyorsul, addig a kabriónak 16,9, a kombinak 17,7 másodperc kell ugyanehhez a mutatványhoz. Az autók végsebessége 250 km/óra, persze elektronikusan korlátozva.
Ahogy a motor, úgy a többi műszaki megoldás is megegyezik az új változatoknál, így az élmény garantált. Ezúttal is hatfokozatú manuális sebességváltó kapcsolódik a motorhoz, melynek erejéből minden keréknek jut. Az elsők a nyomaték 40 százalékát, a hátsók 60 százalékát kapják. A tengelyek között önzáró középső differenciálmű osztja el a nyomatékot.
A már ismert 18 colos felnik mögött elöl 365 milliméteres, hátul 324 milliméteres lyuggatott, belső hűtésű tárcsákat találunk. Felárért ezúttal is rendelhetők 19″-os tárcsák. A hagyományos modellekhez képest 30 milliméterrel ülnek alacsonyabban az RS4 változatok, de a DRC-futómű-rendszer (Dynamic Ride Control) a karosszéria gyorsításkor és lassításkor jelentkező bólintó mozgását és kanyarban fellépő bedőlését is csökkenti.
Az autók itt is sportos lökhárítókat, masszív küszöböket kaptak, kiszélesítették a sárvédőket, de nem hiányoznak az ezüstszínű visszapillantók sem. Belül sportkormány, karbon betétek és sportülések várják az utasokat. Míg az Avant esetében a limuzinhoz hasonló Recaro-k jutnak az elöl ülőknek, a kabrió vevőinek be kell érniük hagyományos kivitelű fotelekkel. Ezzel szemben ők akár 30 km/órás sebességig, egy gombnyomással eltüntethetik a vászontetőt az ülések mögött, 21 másodperc alatt.